Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

2 ofiary katastrofy Aeroprakta

Lotnictwo cywilne, 07 kwietnia 2010

W katastrofie samolotu Aeroprakt A-22 na przedmieściach Tbilisi zginęły 2 osoby - instruktor i uczeń.

Do katastrofy doszło wczoraj ok. 17:30. Do lotu szkolnego samolot wystartował z lotniska przylegającego do 31. Zakładów Lotniczych w Tbilisi - TbilAwiaMszeni. Tuż przed katastrofą samolot leciał na małej wysokości. Według świadków, podchodząc do lądowania zahaczył skrzydłem o budynek i zmienił tor lotu, ostatecznie uderzając w ziemię między drzewami. Być może przyczyną nadmiernego obniżenia wysokości lotu była awaria silnika. Obaj lecący samolotem zginęli na miejscu.

W katastrofie zginął instruktor Konstantin Żukowski z Diduby i uczeń Gela Gabaszwili z Rustawi. 29-letni Gabaszwili był studentem 2 roku Instytutu Lotniczego w Tbilisi. Miał żonę i dwoje małych dzieci.

Żukowski był doświadczonym pilotem, co według jego kolegów wyklucza błąd pilotażu. Oficjalnie wykluczono warunki atmosferyczne jako przyczynę katastrofy. Komisja badająca jej okoliczności zapowiedziała zakończenie prac do 20 kwietnia.

Rozbity samolot to dwumiejscowy Aeroprakt A-22 produkowany w oddziale OAO Aeroprakt w Kijowie od 1996. Samolot napędzany był silnikiem Rotax 912.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.