Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy napędu elektrycznego Wright 1A

Nowe technologie, Transport lotniczy, 28 kwietnia 2024

Wright Electric rozpoczął testy naziemne 2-megawatowego układu napędowego z silnikiem elektrycznym Wright 1A i turbowentylatorowym Lycoming LF507-F oraz śmigłem z samolotu C-130. Testy realizowane są w Wright Electric Aircraft Engine Test Cell (WEAETC) w Albany w stanie Nowy Jork. Seryjne silniki tej rodziny mają stanowić napęd samolotów pasażerskich klasy 100-miejscowej. W pierwszej kolejności mogą to być regionalne BAe 146 (Wright Spirit – elektryczny BAe 146, 2021-11-06).

Zdjęcie: Wright Electric

W drugiej fazie testów naziemnych Wright Electric planuje rozpocząć prace nad silnikiem WM2500 o mocy 2,5 MW, który jest opracowywany w ramach programu ARPA-E Ascend. Napęd tego typu mógłby zostać wykorzystany w zmodernizowanych samolotach transportowych C-130. Ich użycie ma ograniczyć profil akustyczny i sygnaturę termiczną, co powinno utrudnić wykrycie samolotów w czasie lotów operacyjnych.

Testy Wright 1A z LF507-F mają potrwać co najmniej rok. Później powinny rozpocząć się testy – na ziemi i w locie – na odpowiednio przebudowanym samolocie. Konstruktorzy liczą na to, że w międzyczasie zostaną udoskonalone technologie akumulatorów wykorzystanych w nowym napędzie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.