Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy Legend J3

Lotnictwo cywilne, 14 kwietnia 2010

American Legend Aircraft zaprezentowało samolot Classic J3, wywodzący się z Pipera J3. Nowa konstrukcja jest montowana fabrycznie i będzie spełniała normy klasy S-LSA.

Standardowy Legend Cub (na zdjęciu) nie różni się zewnętrznie od Classic J3 / Zdjęcie: American Legend Aircraft

American Legend Aircraft to jedno z dwóch przedsiębiorstw, które produkują repliki lekkich samolotów sportowo-turystycznych Piper Cub J3 i PA11 (zobacz: Dostawa AmphibCub LSA). Są to maszyny, wykonane zgodnie z regulacjami klasy Light Sport Aircraft, a więc dla samolotów o maksymalnej masie startowej do 600 kg, ograniczeniami m.in. prędkości i mocy maksymalnej silnika, przeznaczone do prywatnego użytku dla pilotów, którzy uzyskują licencję na ułatwionych zasadach.

Podklasa Special Light Sport Aircraft ma podwyższone standardy bezpieczeństwa. Samoloty spełniające normy S-LSA mogą być w związku z tym np. wypożyczane. Właśnie taką maszynę, Classic J3, zaprezentowała amerykańska American Legend Aircraft, zapowiadając stosunkowo szybkie uzyskanie certyfikatu krajowych władz lotniczych FAA.

Podobnie jak Cub J3 napędzany jest silnikiem Continental O-200-D o mocy 100 KM, zapewniającym prędkość maksymalną niemal 180 km/h. Kabina, nieco szersza niż w oryginalnym Piperze, w standardzie występuje jako jednoosobowa. Dostępna jest jednak opcjonalnie w układzie tandemowym. Cena Classic J3 została określona na 94,9 tys. USD, a więc o 13 tys. mniej, niż dwuosobowy Cub J3.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.