Polskie AMZ-Kutno, Jakusz i Łukasiewicz-PIAP podczas Eurosatory 2024 w Paryżu na wspólnym stoisku prezentują swoje oferty. Obejmują one transporter opancerzony Bóbr-3, pojemnik do przewozu materiałów wybuchowych, a także bezzałogowce.
Transporter Bóbr-3 od AMZ-Kutno stanowi podstawę procedowanych przez Polskę wozów rozpoznawczych LOTR Kleszcz. W Paryżu prezentowany jest transporter w podstawowym wariancie. Dopuszczalna masa całkowita wozu to ok. 16 tys kg. Wóz z układem napędowym 4x4 napędzany jest przez silnik o mocy 326 KM.
Zależnie od wybranego wyposażenia i potrzeb klienta Bóbr-3 może pełnić rolę różnego rodzaju pojazdów specjalistycznych, w tym wozu rozpoznania artyleryjskiego, wozu dowodzenia, samobieżnego niszczyciela czołgów, systemu przeciwlotniczego, nosiciela bezzałogowców i wozu walki elektronicznej.
Spółka Jakusz prezentuje pojemnik Paula przeznaczony do transportu ładunków wybuchowych. Egzemplarz prezentowany na Eurosatory charakteryzuje się wytrzymałością na 10 następujących po sobie eksplozji ładunku wybuchowego będącego ekwiwalentem 5 kg trotylu.
PIAP demonstruje na Eurostatory trzy bezzałogowce. Są to roboty Ibis, Fenix i po raz pierwszy pokazywany za granicą robot PIAP HUNTeR. Dwa pierwsze systemy przeznaczone są przede wszystkim do misji zwalczania ładunków wybuchowych. Z kolei 3,5-t HUNTeR wyposażono w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia ZMU-03 z wkm kal. 12,7 mm. Robot może być skonfigurowany do różnych zadań, w tym misji patrolowych, rozpoznania i wsparcia ogniowego.