Łączny nalot amerykańskich myśliwców przewagi powietrznej stealth F-22 przekroczył 500 tys. godzin. Samoloty tego typu zaprojektował i wyprodukował Lockheed Martin. Latają one wyłącznie w US Air Force. Nigdy nie zostały sprzedane za granicę, mimo kilku prób negocjacji na ten temat. Zakupem F-22 zainteresowana była (a może nadal jest) m.in. Japonia.
Myśliwce F-22 Raptor weszły do służby w 2005. Obecnie znajdują się w wyposażeniu 15 eskadr – testowych, szkoleniowych i bojowych. Lata ich ok. 180.
F-22 ma unikatową konstrukcją, która minimalizuje sygnaturę radarową, dzięki czemu jest trudno wykrywalny dla systemów radarowych. Jego dwa silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney F119-PW-100 pozwalają na rozwinięcie prędkości naddźwiękowej bez stosowania dopalacza (supercruise). Szczególne cechy bojowe ma też jego radiolokator (może być wykorzystywany do obezwładniania obiektów przeciwnika).
Krytycy F-22 podkreślają głównie, że to samolot bardzo drogi w eksploatacji. Zwolennicy twierdzą zaś, że Raptor jest bardzo niezawodny i efektywny operacyjnie. Stale jest też ulepszany i modernizowany. Prawdopodobnie pozostanie w służbie jeszcze co najmniej kilkanaście lat.