Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Australijskie testy Boxera

Wojska lądowe, 20 kwietnia 2010

Europejska agencja OCCAR poinformowała ze sporym opóźnieniem, o zakończeniu testów transportera opancerzonego Boxer, które przeprowadzono w Australii.

Niemiecki Boxer był testowany w Australii głównie pod kątem przydatności do misji w ciepłym i suchym klimacie. Brak podobnych prób, w stosunku do części zachodniego sprzętu, wykorzystywanego później w Iraku i Afganistanie, powodował potem poważne problemy m.in. z odpowiednim zaopatrzeniem w szybko zużywające się części zamienne / Zdjęcie: Heer

Niemcy rozpoczęli próby pod koniec lutego, z więc w środku australijskiego lata. Co więcej, odbywały się one na odludnych terenach obszaru Outback i trwały 6 tygodni.

Transporter był testowany w temperaturach powyżej 40ºC i przy dużym zapyleniu. Pokonywał również tereny podmokłe, w porośniętym tropikalną roślinnością Queensland. Mimo, że ani niemieckie wojska lądowe (Heer), ani OCCAR nie ujawnili szczegółów i wniosków, płynących z prób, dostępne oceny 10-osobowego zespołu obsługi były bardzo pozytywne.

Oprócz testowania sprzętu, badano również warunki pracy załogi oraz możliwość ewentualnego wprowadzenia zmian w pojeździe pod kątem ergonomii i użyteczności dla żołnierzy, którym przyjdzie działać w zbliżonych warunkach klimatycznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.