W mediach społecznościowych pojawiły się zdjęcia nowego chińskiego samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia KJ-700. Wcześniej był on określany jako zmodernizowany KJ-500H. Samoloty tego typu, w podstawowej wersji, są już używane operacyjnie (KJ-500 z sondą do tankowania, 2022-08-21).
Z opublikowanych zdjęć wynika, że domniemany KH-700 różni się od poprzednika wieloma szczegółami. Nowy samolot ma inną sekcję dziobową z kopułą obserwacyjną pod spodem, większe wybrzuszenie na górze osłony radaru głównego i osłonę anteny na tylnej części kadłuba.
W Internecie pojawiły się zdjęcia KJ-700 w dwóch różnych schematach malowania. Pierwszy to standardowy fabryczny żółty podkład, drugi ma szare barwy, powszechnie używane na wielu chińskich samolotach wojskowych. Ma on również insygnia chińskich wojsk lotniczych (PLAAF) z tyłu kadłuba, poniżej usterzenia pionowego. Nie jest jasne, czy istnieją dwa różne prototypy KH-700, czy też jest to ten sam samolot w różnych malowaniach.
Analitycy specjalizujący się w obserwacji rozwoju chińskich samolotów wojskowych oceniają, że Chiny w ostatnim okresie znacznie zwiększyły możliwości w zakresie komponentów elektronicznych. Mogły w związku z tym zdecydować o budowie samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia nowej generacji. Jego parametry są nieznane. Można jednak być prawie pewnym, że KJ-700 może klasyfikować emisje radarów przeciwnika za pomocą podstawowych funkcji EW/ELINT (Electronic Warfare/Electronic Intelligence), śledzić szybko przemieszczające się na tle ziemi pociski manewrujące stealth, integrować dane z satelitów, wykrywać i śledzić samoloty stealth, koordynować działania z systemami naziemnej obrony powietrznej, wymieniając informacje za pośrednictwem skrytych łączy danych. Część z nowych czujników może znajdować się w pylonie, na którym znajduje się podstawowa antena głównego radiolokatora.