Kierownictwo Airbusa przedstawiło zaktualizowaną ocenę sytuacji biznesowej w celu poinformowania o nowych wydarzeniach związanych z działalnością sektorów kosmicznego i produkcji samolotów komercyjnych, których wpływ skłania spółkę do aktualizacji prognoz na 2024.
W pierwszej połowie br. zespół zarządzający Space Systems przeprowadził szeroko zakrojony przegląd wszystkich programów, identyfikując nowe wyzwania ekonomiczne i techniczne. Na podstawie uzyskanych informacji spółka zdecydowała się zaksięgować opłaty w wysokości około 0,9 mld euro w sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2024. Są one związane głównie ze zaktualizowanymi założeniami dotyczącymi harmonogramów dostaw, obciążenia pracą, kosztów zakupów, zwiększonych ryzyk i kosztów w całym okresie eksploatacji niektórych satelitów i usług telekomunikacyjnych, nawigacyjnych i obserwacyjnych.
W sektorze samolotów komercyjnych Airbus boryka się z utrzymującymi się specyficznymi problemami w łańcuchu dostaw, głównie w zakresie silników, elementów płatowców i wyposażenia kabin. Obecnie koncern planuje dostarczyć klientom w 2024 około 770 samolotów i kontynuuje zwiększanie tempa produkcji samolotów rodziny A320 do 75 miesięcznie, które powinien osiągnąć w 2027.
W związku z powyższym kierownictwo Airbusa zaktualizowało prognozy na 2024. Jako podstawę aktualizacji spółka zakłada brak dodatkowych zakłóceń w światowej gospodarce, ruchu lotniczym, łańcuchu dostaw, wewnętrznych działaniach i zdolnościach do wywiązywania się z umów na dostawę produktów i usług. Na tej podstawie w br. Airbus zamierza dostarczyć około 770 samolotów komercyjnych, wypracować około 5,5 mld euro skorygowanego zysku i dysponować wolnymi środkami pieniężnymi przed finansowaniem klientów w wysokości około 3,5 mld euro. Wyniki półroczne spółki zostaną ujawnione 30 lipca 2024.