Spółka ACIA Aero Leasing ogłosiła, że rozpocznie przebudowę pierwszego ATR 72-600 na wersję z dużymi drzwiami ładunkowymi (ang. Large Cargo Door). Projekt ten pierwotnie miał się rozpocząć w 2022, jednak ze względu na utrzymujący się popyt na pasażerską wersję samolotu został rozpoczęty dopiero teraz.
Prace rozpoczną się w sierpniu 2024 w Empire Aerospace w stanie Idaho w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Oczekuje się, że przebudowa i proces certyfikacji zostaną zakończone do pierwszego kwartału 2025.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy ACIA dostarczyła klientom 8 frachtowców ATR 72 starszych modeli, w tym 6 w wersji LCD. Ostatnim nich był drugi samolot w wersji Bulk Freighter Conversion (BFC, do przewozu suchych ładunków luzem) dla tajlandzkich Pattaya Airways. ACIA dostarczyła także dodatkowy ATR 72-212 LCD towarzystwu Aerlink z Australii.
Jak twierdzą przedstawiciele ACIA popyt na 72-600 LCD utrzymuje się od jakiegoś czasu, ponieważ operatorzy chcą odnowić swoje floty przy użyciu najnowszych technologii. W miarę jak ATR 72-500 stawał się coraz trudniej dostępny, przebudowanie pierwszego ATR72-600 na frachtowiec było tylko kwestią czasu – stwierdził prezes ACIA Aero Leasing Mick Mooney
– Widzimy duże możliwości rozwoju w sektorze cargo i prowadzimy już aktywne rozmowy z kilkoma potencjalnymi, obecnymi klientami i operatorami badającymi nowe możliwości rynkowe, szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku – dodał Mooney.
ACIA Aero Leasing, spółka zależna ACIA Aero Capital, jest wiodącym regionalnym leasingodawcą samolotów z siedzibą w Irlandii i biurami we Francji, Wielkiej Brytanii i Republice Południowej Afryki. ACIA zarządza flotą 70 samolotów pasażerskich komunikacji regionalnej i towarowymi wynajmowanymi operatorom z ponad 21 krajów na całym świecie.