Korean Air podczas Farnborough International Airshow ogłosiły zamiar zakupu do 50 samolotów szerokokadłubowych Boeinga. Zakup ma być ukierunkowany na wzrost linii i odmłodzenie ich floty by spełnić wysokie wymagania rynków w Europie, Ameryce Północnej i popularnych trasach regionalnych w Azji.
Zapowiadana transakcja ma objąć 20 Boeingów 777-9 i 20 Boeingów 787-10 Dreamliner. Przewiduje się też opcję na 10 kolejnych Dreamlinerów. Model 777-9 może przewozić 426 pasażerów w konfiguracji dwuklasowej. Jego zasięg to 13,5 tys. km. Z kolei Dreamliner może przewozić 336 pasażerów przy zasięgu 11,7 tys. km.
Samoloty modelu 777-9 integrują wiele technologii zapożyczonych z Dreamlinerów. Są to nowe kompozytowe skrzydła z włókien węglowych i silniki. Te drugie mają być efektywniejsze o 10% pod względem spalania paliwa, emisji dwutlenku węgla i kosztów operacyjnych. Zoptymalizowane spalanie pozwoliło do tej pory operatorom modelu 787 od początku eksploatacji ograniczyć emisję CO² o ponad 76 mld kg.
Co więcej, dział Aerospace wchodzący w skład Korean Air jest już dostawcą podzespołów na rzecz programu Boeinga 787, dostarczając m.in. winglety. Przedsiębiorstwo jest też zaangażowane w produkcję elementów Boeingów 737 MAX, 767 i 777 (Korean Air zamówiły A350, 2024-04-03).