Mikrosamoloty odrzutowe JSX-2 są używane do symulowania zagrożeń powietrznych w ćwiczeniach US Air National Guard Northern Strike 24-2 w stanie Michigan w USA. Samoloty symulują m.in. pociski samosterujące i bojowe bezzałogowce. Operują z Alpena Combat Readiness Training Center. Ćwiczeniami, które rozpoczęły się 3 sierpnia i mają potrwać do 17 sierpnia, kieruje Michigan National Guard National All-Domain Warfighting Center (NADWC).
W ćwiczeniach używane są dwa JSX-2 z cywilnymi znakami rejestracyjnymi N55KX i N66KX. Każdy z nich jest sterowany przez pilota. Ich operatorem jest KestrelX, który w 2021 uzyskał od US Air Force – w ramach Small Business Innovation Research (SBIR – mechanizm kontraktowy rządu USA mający na celu wspieranie innowacji technicznych oferowanych przez małe podmioty) – wart 725 tys. USD kontrakt na tanie obiekty wielokrotnego użytku symulujące zagrożenia powietrzne.
W podstawowej, cywilnej wersji samolot powstał jako JSX-1 – produkt Sonex Aircraft z Oshkosh w stanie Wisconsin (Nowy właściciel Sonex, 2022-01-05), zaprezentowany w 2009. Ulepszony JSX-2 pojawił się na początku 2010, jako większy i bardziej dopracowany aerodynamicznie, z całkowicie chowanym podwoziem. Samolot jest napędzane małym silnikiem turboodrzutowym TJ100 produkowanym przez PBS Aerospace w Republice Czeskiej. JSX-2 wyposażono w spadochronowy system ratowniczy.
JSX-1 i JSX-2 były sprzedawane w formie zestawów do montażu na rynku komercyjnym. Obecnie Sonex sprzedaje nową wersję zestawu – SubSonex Personal Jet. Jego prędkość przelotowa wynosi 380 km/h, a zasięg maksymalny to 650 km.
W ćwiczeniach Northern Strike uczestniczą komponenty powietrzne, morskie i naziemne. Bierze w nich udział ponad 6300 żołnierzy i pracowników cywilnych z 32 stanów i terytoriów USA, a także 5 partnerów międzynarodowych.