Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dreamliner na testach pogodowych

Lotnictwo cywilne, 30 kwietnia 2010

W bazie lotniczej Eglin, posiadającej największy na świecie hangar do badań pogodowych, odbywają się próby działania instalacji pokładowych B787 w skrajnych temperaturach.

Dreamliner w czasie zmrażania do -43°C / Zdjęcie: Boeing

McKinley Climatic Lab jest ośrodkiem wojskowym, podległym 46th Test Wing, jednak użycza swojej hali również podmiotom cywilnym (zobacz np.: Zimowe testy na Florydzie). Dzień prób kosztuje od 20 do 40 tys. USD. Obiekt istnieje od 1947 i jest największym na świecie.

Dzięki możliwości imitowania różnych warunków pogodowych, w tym deszczu, zamarzającej mżawki, opadów śniegu oraz wysokich i niskich temperatur, możliwym jest testowanie silników, systemów pokładowych czy ruchomych elementów kadłuba w warunkach skrajnych, bez podejmowania ryzyka. Obecnie jest to standardowa procedura dla niemal wszystkich statków latających, które przechodzą proces certyfikacji.

Trzeci prototyp B787 (ZA003) trafił do bazy Eglin 18 kwietnia. Próby zimowych warunków zakończyły się 25 kwietnia. Obecnie trwające testy dotyczą zachowania elementów samolotu w temperaturze 46°C. Cały cykl badań potrwa do pierwszych dni maja.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.