W bazie lotniczej Eglin, posiadającej największy na świecie hangar do badań pogodowych, odbywają się próby działania instalacji pokładowych B787 w skrajnych temperaturach.
McKinley Climatic Lab jest ośrodkiem wojskowym, podległym 46th Test Wing, jednak użycza swojej hali również podmiotom cywilnym (zobacz np.: Zimowe testy na Florydzie). Dzień prób kosztuje od 20 do 40 tys. USD. Obiekt istnieje od 1947 i jest największym na świecie.
Dzięki możliwości imitowania różnych warunków pogodowych, w tym deszczu, zamarzającej mżawki, opadów śniegu oraz wysokich i niskich temperatur, możliwym jest testowanie silników, systemów pokładowych czy ruchomych elementów kadłuba w warunkach skrajnych, bez podejmowania ryzyka. Obecnie jest to standardowa procedura dla niemal wszystkich statków latających, które przechodzą proces certyfikacji.
Trzeci prototyp B787 (ZA003) trafił do bazy Eglin 18 kwietnia. Próby zimowych warunków zakończyły się 25 kwietnia. Obecnie trwające testy dotyczą zachowania elementów samolotu w temperaturze 46°C. Cały cykl badań potrwa do pierwszych dni maja.