Korporacja Rostiech poinformowała, że w czasie przygotowań do lotów demonstracyjnych z okazji rocznicy Zakładów Lotniczych w Irkucku (IAZ, Irkuckij Awiacionnyj Zawod) prototyp pasażerskiego MC-21-300 (nr 73053) wykonał nietypowy dla tej klasy samolotów manewr akrobacyjny – ranwers (przewrót). Polega on na gwałtownym wznoszeniu się i wykonaniu zakrętu ze ślizgiem na skrzydło, bez utraty wysokości. Taki manewr wykonują samoloty bojowe w czasie walk powietrznych, a nie ciężkie samoloty komunikacyjne.
Według Rostiechu, nietypowe możliwości akrobacyjne zapewnia MC-21 wytrzymałość konstrukcji, doskonała aerodynamika i nowoczesny system sterowania. Aby zwiększyć stosunek ciągu do masy samolot nie ma na pokładzie żadnego ładunku i nie jest w pełni zatankowany. Ranwers jest możliwy w bezpośrednim trybie sterowania, po wyłączeniu trybu normalnego. W tym ostatnim MC-21 może lecieć z przechyleniem do 75o i nachyleniem do 25o.
Nietypowe loty akrobacyjne MC-21 wykonują tylko piloci doświadczalni. Ich przygotowanie obejmuje serię lotów szkolnych według zatwierdzonego programu. W lotach demonstracyjnych piloci wykonują tylko to, co zostało wcześniej sprawdzone w lotach testowych.
MC-21 demonstrował nietypowe manewry już wcześniej. Podczas MAKS-2019 prototyp po oderwaniu od pasa startowego wznosił się niemal pionowo, po czym wykonywał zakręt z przechyleniem większym niż 90o. W czasie pokazów lotniczych w 2021 prototyp także latał z bardzo dużymi kątami natarcia i przechyleniem przekraczającym nawet 110o.