Współczesne czołgi podstawowe potrzebują jeszcze jednego ważnego komponentu, czyli wozu zabezpieczenia technicznego. Przedsiębiorstwo BAE Systems, ma w ofercie targowej pojazdy tego rodzaju, z rodziny M88 Hercules. Obecnie trwają dostawy kolejnych M88A2, z 38 wozów przeznaczonych dla Sił Zbrojnych RP, co jest związane z zakupem przez Polskę czołgów M1A1 FEP i M1A2 SEP v3 Abrams.
Wóz zabezpieczenia technicznego M88A2 jest wyposażony w długi wysięgnik do podnoszenia ciężarów do 35 ton, wyciągarkę główną przeznaczoną do ewakuacji pojazdów ważących do 70 ton, z liną o długości 85,3 m oraz wyciągarkę pomocniczą o uciągu 3 ton. Dzięki swoim charakterystykom Hercules jest w stanie ewakuować czołg Abrams w najcięższym obecnie wariancie M1A2 SEP v3. Jest to jedyny wóz zabezpieczenia technicznego zdolny do holowania tego typu czołgu. Oczywiście M88A2 może być również wykorzystywany do odzyskiwania innych pojazdów gąsienicowych, w tym wozów bojowych piechoty i haubic samobieżnych, jak też pojazdów kołowych.
Zamiarem BAE Systems, w odniesieniu do wzt M88A2 używanych przez Siły Zbrojne RP, jest umiejscowienie kompetencji do serwisowania, przeprowadzania przeglądów i napraw Herculesów na terenie naszego kraju. Wybór padł na Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne w Poznaniu.
Amerykański koncern zamierza umieścić w Poznaniu centrum kompetencyjne, porównywalne z tym jakie utworzono na potrzeby czołgów Abrams. Będzie ono miało zdolności do kompleksowej obsługi wozów zabezpieczenia technicznego M88A2. W tym celu niezbędny będzie odpowiedni transfer technologii i specjalistycznego wyposażenia do WZM.
BAE Systems podkreśla swoje przywiązanie do regionalizacji obsługi i produkcji swojego sprzętu. W związku z tym koncern, dążąc do maksymalnej polonizacji M88A2, zamierza przekazać zakładom w Poznaniu kompetencje umożliwiające modyfikacje Herculesa, by był on w stanie współpracować także z innymi niż amerykańskie pojazdami używanymi przez Siły Zbrojne RP, np. czołgami podstawowymi Leopard i K2, haubicami samobieżnymi Krab i K9, bwp Borsuk i in. W przyszłości nie można również wykluczyć umiejscowienia w Poznaniu montażu pojazdów M88 oraz modyfikacji Herculesów celem przystosowania ich do potrzeb innych, regionalnych użytkowników.
Finalizacja odpowiedniej umowy pomiędzy BAE Systems i WZM spodziewana jest w końcu bieżącego roku.