W sobotę, 7 września 2024, nad Lubelszczyzną i Podkarpaciem odbył się rajd samolotowy pod nazwą: Lot wschodniej Polski pamięci pilotów Brygady Pościgowej na lubelskim węźle lotnisk. Trasa rajdu, będącego częścią obchodów 85. rocznicy wybuchu II wojny światowej, prowadziła nad miejscowościami, z których operowała ta formacja i nad miejscami pamięci powietrznych starć z niemieckimi wojskami lotniczymi.
Uczestnicy odwiedzili historyczne lokalizacje, takie jak Krza, Matczyn, Bełżyce, Radawiec, Łuszczów czy Strzelce pod Hrubieszowem w województwie lubelskim. Lotniskiem etapowym dla rajdu była Turbia k/Stalowej Woli.
Wczesnym popołudniem w Aeroklubie Stalowowolskim wylądowało 17 maszyn uczestników rajdu wśród których było m.in. pięć słynnych PZL-104 Wilga, stanowiących obecnie coraz rzadszy widok na Polskim niebie, Pipery Cub, repliki RWD-5 i RWD-8. Silny wiatr wiejący nad południową Polską zmusił organizatorów do korekty trasy lotu, ale i tak wszyscy uczestnicy oraz zgromadzeni na lotnisku entuzjaści byli usatysfakcjonowani.
Krótko po godzinie 15:00 rozpoczęły się starty do kolejnego etapu rajdu. Uruchamianie gwiazdowych silników AI-14 stanowiących napęd leciwych Wilg było prawdziwą symfonią dla uszu pilotów i sympatyków lotnictwa dla których ten samolot stanowi kawał lotniczego życia. Słyszało się nawet opinie, że uruchamiane kolejno silniki odwzorowywały w sposób identyczny pamiętną scenę ze słynnego filmu Memphis Belle.
W trakcie Lotu wschodniej Polski na stalowowolskim lotnisku odbywała się jeszcze jedna impreza. Były to Ogólnopolskie Zawody Modeli Swobodnie Latających Norbi Cup, zaliczane do Pucharu Polski. Zawody w konkurencjach mistrzowskich były rozgrywane zgodnie z przepisami Kodeksu Sportowego FAI dla modeli swobodnie latających, a w konkurencji narodowej F1A Std., F1B Std., F1C Std. – według obowiązujących regulaminów.