Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rodzimy silnik do K9

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, Transakcje, 28 września 2024

Południowokoreańska Agencja ds. Zakupów Obronnych (DAPA, Defense Acquisition Program Administration) poinformowała o wprowadzeniu na rynek pierwszego lokalnie opracowanego silnika do napędu samobieżnej haubicy gąsienicowej Hanwha K9 kal. 155 mm/52. Nowy silnik jest budowany przez STX Engine. Przedsiębiorstwo wygrało przetarg na opracowanie zespołu napędowego do K9 w 2021.

Prezentacja pierwszego rodzimego silnika do napędu haubicy K9, która odbyła się wczoraj, 27 września w 2024 w zakładzie produkcyjnym STX Engine w Changwon / Zdjęcie: via X – MOTIE-Korea

W kwietniu 2021 DAPA i STX Engine zawarły kontrakt na budowę silnika. W program zainwestowano 32,1 mld wonów (ok. 25 mln USD), w tym 22,8 mld od rządu koreańskiego. W rezultacie w ciągu 3 lat rozpoczęto lokalną produkcję prawie 500 podstawowych części nowego silnika.

Obecnie produkowane haubice K9 są napędzany niemieckimi silnikami wysokoprężnymi MTU. Buduje je na licencji STX Engine. Zastosowanie silników MTU ogranicza eksport K9 ze względu na przepisy obowiązujące w Niemczech.

Ceremonia wprowadzenia na rynek nowego silnika o mocy 1000 KM odbyła się wczoraj, 27 września w zakładzie produkcyjnym STX Engine w Changwon. DAPA twierdzi, że silnik ma lepsze osiągi niż produkt MTU. Jest też lżejszy i zużywa mniej paliwa. Na jego bazie będzie można opracować silniki do innych zastosowań, na przykład napędu okrętów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.