Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

III kwartał Boeinga

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Lotnictwo wojskowe, Publikacje, 09 października 2024

Według danych opublikowanych wczoraj przez Boeinga, w III kwartale 2024 koncern dostarczył 116 samolotów komunikacyjnych. We wrześniu dostawy objęły tylko 33 samoloty (mniej niż w sierpniu, gdy było ich 40). W październiku liczba dostarczonych przez Boeinga samolotów komercyjnych może być jeszcze mniejsza ze względu na masowy strajk pracowników produkcyjnych, który trwa już czwarty tydzień.

Boeing od wielu lata boryka się z ogromnymi problemami z jakością produkcji. Niedawno funkcjonowaniu koncernu zagroził kolejny strajk pracowników produkcyjnych / Zdjęcie: via X

Wśród samolotów dostarczonych w III kwartale przez Boeinga najwięcej, bo 92, było wąskokadłubowych 737 MAX, w znacznej części wyprodukowanych już wcześniej i doposażonych. Uzupełniło je 6 Boeingów 767, cztery 777 i czternaście 787. Łącznie w 2024 Boeing dostarczył 291 samolotów komercyjnych.

We wrześniu 2024 Boeing uzyskał zamówienia na 65 nowych samolotów komunikacyjnych. Było wśród nich 50 maszyn modelu 737 MAX i jedenaście 777. Koncern nie ujawnił oficjalnie zamawiających.

Boeing dostarcza także samoloty i śmigłowce wojskowe. W III kwartale te dostawy objęły 34 maszyny (uwzględniając modernizacje), o 8 więcej niż rok wcześniej. W całym 2024 było ich dotąd 76.

Wojskowe dostawy Boeinga w III kwartale objęły 3 myśliwce wielozadaniowe F-15EX (w całym roku – 10) i jeden F/A-18 Super Hornet (dotąd 5 w 2024). Boeing dostarczył też 5 latających tankowców KC-46 Pegasus (10 w tym roku), jeden morski samolot patrolowy P-8 Poseidon (4 w 2024) i jeden samolot szkolny T-7A Red Hawk (jedyny w tym roku).

W 2024 Boeing dostarczył 7 nowych i 11 odnowionych śmigłowców szturmowych AH-64 Apache. Tym samym liczba śmigłowców tego typu dostarczonych dotąd w tym roku wynosi, odpowiednio, 10 i 24. Boeing dostarczył też 2 odnowione transportowe CH-47 Chinook (w całym 2024 – 7). Amerykański koncern ogłosił również dostarczenie w trzecim kwartale 3 śmigłowców wielozadaniowych MH-139A Grey Wolf (żadnego w poprzednich dwóch kwartałach) – odmiany włoskiego Leonardo AW139.

Warto zauważyć, że produkcja samolotów i śmigłowców bojowych Boeinga dobiega końca. Jeśli koncern nie uzyska nowych zamówień, F/A-18 mają być wytwarzane do 2027, a F-15EX do końca dekady. Produkcja śmigłowców Apache została natomiast przedłużona dzięki nieracjonalnemu zamówieniu polskiego MON na 96 maszyn tego typu za ok. 10 mld USD.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.