Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa A330 w Trypolisie

Lotnictwo cywilne, 12 maja 2010

W Trypolisie rozbił się samolot A330 należący do libijskich Al Afriqiyah Airways. Zginęły 104 osoby - prawie wszyscy znajdujący się na pokładzie.

Samolot leciał z Johannesburga w RPA do Trypolisu w Libii, lot 8U771. Rozbił się podczas podejścia do lądowania, o 6:10 czasu lokalnego (4:10 GMT). Samolot eksplodował i spłonął. Zginęło 93 pasażerów, głównie obywateli brytyjskich i RPA, oraz 11 członków załogi - Libijczyków. Przeżyło 8-letnie dziecko z paszportem holenderskim, które przewieziono do szpitala z niegroźnymi obrażeniami.

Samolot miał po międzylądowaniu w Trypolisie lecieć dalej, na londyńskie Heathrow. Rozbity Airbus A300-200, napędzany silnikami General Electric CF6, został dostarczony Al Afriqiyah Airways w 2009. Może przewozić 230 pasażerów w dwóch klasach. Był to jeden z 3 samolotów tego typu zamówionych w 2006.

Al Afriqiyah Airways to małe linie dysponujące 7 samolotami, w tym 2 Airbus A319-111, 2 A320-200 i 3 (przed katastrofą) A330-200. 2 z nich to własność linii, 5 jest leasingowanych. Obsługują one m.in. loty do Pekinu, Guangzhou, Manili i Johannesburga. Libijskie linie zamówiły 6 samolotów A350-800 i 10 kolejnych A320.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.