Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zmodyfikowane projekty Aurora Flight Sciences

Nowe technologie, Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Bezzałogowce, 11 października 2024

Amerykańska Aurora Flight Sciences, spółka zależna Boeinga, zaprezentowała nowe wizualizacje bezzałogowego samolotu demonstracyjnego pionowego startu i lądowania oraz opartego na podobnej koncepcji samolotu transportowego. Demonstrator jest rozwijany w ramach programu Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA, Agencja Zaawansowanych Obronnych Projektów Badawczych) nazwanego Speed and Runway Independent Technologies (SPRINT). Ma on doprowadzić do zbudowania szybkiego, niezależnego od lotnisk z pasami startowymi samolotu transportowego do realizowania operacji specjalnych. Samolotem o podobnych właściwościach interesują się także US Air Force.

Zmodyfikowana wizja demonstratora technologii projektowanego przez Aurora Flight Sciences w ramach programu SPRINT prowadzonego przez DARPA / Ilustracja: Aurora Flight Sciences

Układ Fan-in-wing (FIW) łączy wbudowane wentylatory nośne z rozmytym kadłubem, aby połączyć zdolność do pionowego startu i lądowania z dużą ładownością i dobrą doskonałością aerodynamiczną. Projektowany w takim układzie bezzałogowy demonstrator technologii ma mieć rozpiętość 13,5 m i udźwig 450 kg. Samolot ma rozwijać prędkość ponad 800 km/h.

Wizja docelowego samolotu transportowego pionowego startu i lądowania, który miałby powstać na bazie doświadczeń zebranych w ramach realizacji programu SPRINT / Ilustracja: Aurora Flight Sciences

Docelowy samolot transportowy powstały na bazie programu SPRINT ma także być zbudowany w układzie z kadłubem rozmytym i usterzeniem w układzie V. Pionowy start i lądowanie mają zapewnić trzy wentylatory – dwa po obu stronach środkowej części kadłuba, a jeden z przodu. W zmodyfikowanej wizji samolot ma bardziej opływowe wloty głównych silników pod kadłubem.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.