AeroVironment ujawnił autonomiczny stratosferyczny, zasilany energią słoneczną bsl Horus-A. Jego konstrukcja jest oparta na bsl Sunglider. Nowy bezzałogowiec może utrzymywać się w powietrzu przez kilka miesięcy. Jest oferowany do zastosowań wojskowych i cywilnych.
Horus A może przenosić ładunki o masie do ok. 70 kg. Jego panele słoneczne zapewniają moc wyjściową do 1,5 kW. W ciągu dnia zasilają one silniki elektryczne i ładują akumulatory, które z kolei zasilają silniki w nocy.
Dzięki zmodyfikowanej awionice, z redundancją systemów, Horus-A uzyskał specjalny certyfikat zdatności do lotu od FAA. Jego lot testowy został wykonany 1 października. Bsl potwierdził wówczas zaawansowane możliwości efektywnego działania w niesprzyjających warunkach pogodowych oraz zbierania i przesyłania danych w czasie rzeczywistym. Zademonstrował też interoperacyjność z innymi systemami dzięki wyposażeniu w radar z syntetyczną aperturą (SAR) i łączność sieciową klasy taktycznej Mesh.
Jednym z najbardziej obiecujących zastosowań Horusa A jest jego potencjał do koordynowania rojów taktycznych bsl, takich jak Switchblade 600 produkowanych przez AeroVironment. Kierując mniejszymi uzbrojonymi bezzałogowcami, Horus A może zwiększyć elastyczność operacyjną i precyzję ich zastosowania w misjach bojowych.
AeroVironment twierdzi, że Horus A jest najbardziej zaawansowany pod względem czasu trwania lotu i ładowności, co czyni go szczególnie odpowiednim do długich misji wymagających zwiększonego zasięgu i odporności na przeciwdziałanie. Pozostaje jednak kilka wyzwań dla jego pełnego wdrożenia operacyjnego, w tym integracja z cywilną przestrzenią powietrzną, zarządzanie autonomią energetyczną przez długi czas, obrona przed zagrożeniami cybernetycznymi i zagłuszaniem oraz optymalizacja ładunków w celu maksymalizacji wydajności.