Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zderzenie samolotów nad Australią

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 27 października 2024

Wczoraj, 26 października 2024 ok. 11:50 czasu lokalnego z lotniska Cessnock w Nowej Południowej Walii w Australii do lotu szkolnego wystartował samolot Cesna 182P. Na jego pokładzie znajdowały się 2 osoby – instruktor i uczeń. Samolot miał lecieć na lotnisko Shellharbour.

W tym samym czasie w tym rejonie przelatywał samolot ultralekki Jabiru UL-450, który wystartował z lotniska Oaks. Na jego pokładzie znajdował się tylko pilot. Oba samoloty zderzyły się nad Belimbla Park na wschód od Oakdale i spadły na ziemię. Do zderzenia doszło w niekontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Szczątki ultralekkiego samolotu Jabiru UL-450, który rozbił się po zderzeniu w powietrzu nad Belimbla Park w Australii / Zdjęcie: via X

Wraki samolotów znaleziono w zalesionym terenie w odległości około kilometra od siebie. Okazało się, że wszyscy lecący samolotami zginęli. Wiadomo, że jedną z ofiar katastrofy był doświadczony, 72-letni pilot linii Qantas (latał w nich 36 lat), Gary Criddle, który leciał samolotem Cessna 182P. Danych drugiego z lecących nim mężczyzn na razie nie ujawniono. Wiadomo, że był to 29-letni uczeń. Podano natomiast, że Jabiru UL-450 leciał 60-letni Khadiervali Gagguturu.

Nie wiadomo, co spowodowało, że doszło do zderzenia. Bada to specjalna komisja powołana przez Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu (ATSB). Wiadomo, że obiekty z których startowały samoloty to popularne ośrodki szkolenia lotniczego i latania rekreacyjnego w okolicach Sydney. Mieszczą się tam Sydney Recreational Flying Club i Dave's Flying School.

Dogasający wrak samolotu Cessna 182P znaleziony między drzewami Belimbla Park niedaleko Sydney w Australii / Zdjęcie: via X

Jeden z rozbitych samolotów to jednosilnikowy górnopłat Cessna 182P Skylane, zn. rej. VH-APN, nr ser. 18264798, wyprodukowany w 1976. Należał do NSW Air Flight Training.

Drugi z samolotów uczestniczących w wypadku to ultralekki górnopłat Jabiru UL-450, zn. rej. 19-4079, nr ser. 572. Był własnością prywatną. W 2022 uczestniczył w wypadku z poprzednim właścicielem jako pilotem.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.