Państwowa chińska CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) oficjalnie ujawniła prototyp bsl stealth CH-7 (Caihong-7, pol. Tęcza-7). Ma on wykonywać misje rozpoznawcze nad silnie bronionymi obszarami przeciwnika. Jest też dostosowany do realizacji zadań uderzeniowych. Wyposażono go w wewnętrzną komorę uzbrojenia.
Rozpiętość skrzydeł CH-7 wynosi ok. 26 m, a długość blisko 10 m. Jego maksymalna masa startowa sięga 13 tys. kg. Bezzałogowiec jest napędzany jednym silnikiem turboodrzutowym. Wlot powietrza do niego umieszczono nad górną powierzchnią kadłuba.
Według danych z 2022, bsl ma operować na wysokości do 13 km. Długotrwałość jego lotu jest szacowana na ok. 15 godzin, a zasięg operacyjny na 2 tys. km. Bezzałogowiec ma latać z prędkością przelotową Ma0,5-0,6 i rozwijać prędkość maksymalną Ma0,75.
Pełnowymiarowa makieta CH-7 została po raz pierwszy zaprezentowana podczas Airshow China 2018 w Zhuhai. Później pojawiały się kolejne wizje bezzałogowca z niewielkimi modyfikacjami. Najbardziej widoczna z nich była zmiana geometrii końcówek skrzydeł. Zwiększono też ich rozpiętość – z 22 do 26 m.
Na początku tego roku chińskie media państwowe informowały, że CH-7 zakończył testy. Podawano wówczas, że prace rozwojowe nad bezzałogowcem mają zakończyć się w 2024.