Wchodząca w skład koncernu Rostiech ODK (zjednoczona korporacja silnikowa) opublikowała pierwsze zdjęcie silnika AL-51F (izdielie 30) przeznaczonego do napędu myśliwca wielozadaniowego stealth Su-57 drugiego etapu. To turbowentylatorowy silnik, który ma zastąpić AL-41F1 dotychczas używany w Su-57. Miałby zostać wykorzystany także do napędu jednosilnikowego Su-75 Checkmate.
AL-51F1 to dwuwałowy silnik turbowentylatorowy z dopalaniem. Jest wyposażony w trójstopniowy wentylator napędzany jednostopniową turbiną niskiego ciśnienia, i pięciostopniową sprężarkę wysokiego ciśnienia napędzaną jednostopniową turbiną wysokiego ciśnienia. W porównaniu do AL-41F1 ma o 19% większy stosunek ciągu do ciężaru (7,45:1 bez dopalacza, 11,5:1 z dopalaniem) i o 9% niższe zużycie paliwa. Jego planowany ciąg podstawowy wynosi 108 kN, a z dopalaczem rośnie do 167 kN. AL-51F1 jest wyposażony w cyfrowy układ sterowania (FADEC).
Silnik AL-51F został opracowany przez ODK Saturn. Ma umożliwić osiąganie przez Su-57M prędkości ponad Ma2 bez dopalacza. Powinien być znacznie łatwiejszy w eksploatacji niż AL-41F1. Dostawy Su-57M z AL-57F mają rozpocząć się przed 2027.