Skunk Works – oddział rozwojowy Lockheed Martina – ujawnił nową wizję (Latający tankowiec według Skunk Works, 2024-05-13) latającego tankowca oferowanego w ramach programu Next Generation Aerial Refueling System (NGAS) dla US Air Force. Miałby on współpracować z samolotami bojowymi Next Generation Air Dominance (NGAD). Koncepcja została po raz pierwszy zaprezentowana na niedawnym sympozjum Airlift/Tanker Association (ATA).
Samoloty powstałe w ramach programu NGAS (Kontrakt USAF na BWB dla JetZero, 2023-08-17), określane jako KC-Z, mają w latach 2030. zastąpić lub uzupełnić obecnie używane tankowce KC-46 i KC-135. Program przewiduje zaprojektowanie autonomicznego tankowca do operowania nad obszarami o wysokim zagrożeniu, gdzie istniejące tankowce nie byłyby w stanie operować w pełni bezpiecznie.
Projekt Skunk Works przewiduje bezzałogową (samolot ma być opcjonalnie załogowy) konstrukcję z konwencjonalnymi skośnymi skrzydłami i usterzeniem z zewnętrznymi statecznikami pionowymi. Kadłub jest zakończony płaską dyszą dla nieokreślonej liczby silników. W pobliżu końców skrzydeł umieszczono zbiorniki, z których tankowane są samoloty bojowe.
Przedstawiciele Skunk Works twierdzą, że konstruktorzy ośrodka nadal badają różne konfiguracje przyszłego NGAS. Celem jest uzyskanie niedrogiego, autonomicznego samolotu tankującego nowej generacji, mogącego operować w trudnych warunkach. Ma on spełniać wymagania USAF, które nadal się zmieniają.