Electra ujawniła samolot z napędem hybrydowym STOL (krótkiego startu i lądowania) EL9. Prezentacja odbyła się w zakładach w Manassas w stanie Wirginia w USA.
EL9 ma przewozić 9 pasażerów lub 1350 kg ładunku na odległość 600 km. Będzie obsługiwany przez 2 pilotów, ale wyposażenie, nazwane Safe Single Pilot, ma umożliwić operacje z jednym pilotem.
Dzięki 8 napędzanym silnikami elektrycznymi śmigłom nadmuchującym powietrze na skrzydła, EL9 ma startować z pasa o długości zaledwie 45 m z prędkością 65 km/h. Samolot będzie wyposażony w umieszczony w tylnej części kadłuba turbogenerator Safran TG 600, zasilający 4 niezależne zestawy akumulatorów. Dzięki nim – w razie potrzeby – samolot będzie mógł latać wyłącznie na zasilaniu elektrycznym.
Koncepcję użycia EL9 Electra nazywa lotnictwem bezpośrednim – możliwością lotu z punktu do punktu, do miejsca, do którego chce podróżować pasażer. Samolot będzie mógł operować z powierzchni o wielkości boiska piłkarskiego, na przykład parkingów.
Wiadomo, że EL9 ma być wyposażony w awionikę Honeywella. W pierwszej połowie przyszłego roku mają zostać wybrani dostawcy silników i akumulatorów. Testy w locie EL9 mają rozpocząć się w 2027. Wprowadzenie na rynek seryjnych samolotów jest planowane na 2029.