W zakładach Airbusa w Getafe, niedaleko Madrytu, została uruchomiona linia montażu końcowego dla dwóch prototypów bsl SIRTAP. Zaczęły tam też docierać zespoły pierwszego prototypu wyprodukowane przez hiszpańskie przedsiębiorstwa, takie jak kadłub i skrzydła.
Zakończenie montażu końcowego pierwszego prototypu zaplanowano na wiosnę przyszłego roku. Następnie rozpocznie się etap prób naziemnych w Getafe, po których, przed końcem 2025, mają rozpocząć się próby w locie w Centrum Doskonałości Systemów Bezzałogowych (CEUS) Narodowego Instytutu Technologii Lotniczych (INTA) w Moguer, w południowo-zachodniej Hiszpanii.
Użytkownikami SIRTAP mają być Ejército de Tierra (Wojska Lądowe) i Ejército del Aire y del Espacio (Wojska Lotnicze i Kosmiczne). Umowa przewiduje dostawę łącznie 9 zestawów SIRTAP. Każdy z nich będzie składać się z 3 bezzałogowych statków latających i jednej naziemnej stacji kierowania. Ponadto dostarczone zostaną dwa symulatory do szkolenia operatorów, które niedawno przeszły krytyczną kontrolę projektu, co oznacza zamknięcie architektury i projektu symulatorów.
Projekt, rozwój i produkcja tego bsl zapewnią Hiszpanii suwerenność narodową w dziedzinie technologii, przemysłu i taktyki. Wszechstronność SIRTAP ułatwi realizację szerokiej gamy misji, takich jak poszukiwania i ratownictwo, nadzór morski, identyfikację, ocenę i monitorowanie szkód w przypadku klęsk żywiołowych i pożarów, a także obserwację granic w celu zwalczania nielegalnych działań, takich jak handel narkotykami i nielegalne połowy (Hiszpania zamówiła bsl SIRTAP, 2023-11-30).