Departament Obrony USA zlecił korporacji Lockheed Martin rozpoczęcie prac nad produkcją samolotów bojowych stealth F-35 Lot 20 (partii nr 20). Kontrakt ma wartość 869 947 066 USD. Ta kwota jest przeznaczona na zakupy materiałów o długim czasie realizacji, komponentów i powiązanego wsparcia produkcji. Będzie miała kluczowe znaczenie dla utrzymania harmonogramu produkcji.
Finansowanie kontraktu obejmuje alokacje na zakup samolotów na rok fiskalny 2025 z kilku źródeł. USAF zapewnią 197 529 066 USD, US Navy wniesie 172 718 000 USD. Ponadto partnerzy spoza Departamentu Obrony zapewnią 35 400 000 USD, a środki klientów FMS wyniosą 464 300 000 USD. Środki wynikające z tych zobowiązań nie wygasną z końcem bieżącego roku fiskalnego.
Samoloty F-35 produkowane w ramach Lot 20 będą przeznaczone dla US Air Force, US Navy i USMC, a także odbiorców zagranicznych, kupujących amerykańską broń w ramach procedury Foreign Military Sales (FMS). Prace związane z realizacją kontraktu będą wykonywane w wielu lokalizacjach, ale w większości w Fort Worth w Teksasie (59%). Inne lokalizacje to El Segundo w Kalifornii (14%), Warton w Wielkiej Brytanii (9%), Cameri we Włoszech (4%), Orlando na Florydzie (4%), Nashua w New Hampshire (3%), Baltimore w stanie Maryland (3%), San Diego w Kalifornii (2%) i innych miejscach poza kontynentalną częścią Stanów Zjednoczonych Ameryki (2%). Oczekuje się, że kontrakt zostanie ukończony do maja 2031.
Samoloty F-35 schodzące obecnie z linii produkcyjnej zakładów Lockheed Martina w Fort Worth w Teksasie przechodzą modernizację Tech Refresh 3. Wkrótce zaczną otrzymywać część spośród ponad 80 udoskonaleń zaplanowanych w wersji Block 4. Samoloty partii 20 mają być w pełni wyposażone w nowe rozwiązania.