Stocznia Newport News Shipbuilding (NNS) należąca do Huntington Ingalls Industries (HII) ogłosiła, że będzie budować w suchym doku dwa lotniskowce typu Gerald R. Ford jednocześnie. Mowa o przyszłych Enterprise (CVN 80) i Doris Miller (CVN 81). Ich budowa odbywa się na podstawie aneksu do mowy z 2019, który zakładał inwestycje w suchy dok w NNS ze środków HII i US Navy.
Cały proces rozpoczął się 31 października, kiedy suchy dok w NNS wypełniono ok. 38 tys. m³ wody i tym samym po raz pierwszy centralna część kadłuba przyszłego Enterprise znalazła się w wodzie. Następnie kadłub przemieszczono do zachodniej części doku, gdzie będzie kontynuowana jego budowa.
Na początku 2025 we wschodniej części doku rozpocznie się natomiast budowa drugiego lotniskowca Doris Miller. Obie jednostki będą budowane w tym samym czasie.
Budowa lotniskowców odbywa się w rozbudowanym suchym doku nr 12. Jest to jedna z największych tego typu konstrukcji na świecie. Ma on ok. 662 m długości i ok. 76 m szerokości (Stępka pod USS Enterprise, 2022-08-29, ).