Władze Abu Zabi zawarły z amerykańskim Archer Aviation (Certyfikat FAA dla Archer Aviation, 2024-02-10) umowę o produkcji w emiracie 4-miejscowego samolotu eVTOL Midnight. Stronę emiracką reprezentuje Abu Dhabi Investment Office (ADIO). Umowa otwiera drogę do uruchomienia nie tylko produkcji, ale i usług latających taksówek eVTOL. Na razie nie opublikowano harmonogramu uruchomienia tej produkcji i lotów komercyjnych.
W uroczystości podpisania umowy wziął udział szejk Hamdan bin Mohamed bi Zayed Al Hahyan, zastępca przewodniczącego Presidential Court for Special Affairs. W partnerstwie, które jest tworzone przez Radę ds. Systemów Inteligentnych i Autonomicznych w Abu Zabi, ma wziąć udział wiele podmiotów z ZEA. Należą do nich lotniska w Abu Zabi, Falcon Aviation Services, Etihad Aviation Training, General Civil Aviation Authority (GCAA), Global Air Navigation Services, Global Aerospace Logistics i Abu Dhabi Integrated Transport Centre.
W listopadzie urzędnicy GCAA udali się do zakładów Archera w Kalifornii, aby omówić ramy regulacyjne dla certyfikacji samolotu eVTOL Midnight w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Operator śmigłowców Falcon Aviation Services ma zostać głównym wykonawcą usług latających taksówek. Etihad Aviation Training obejmie zaś kierowanie przygotowaniem pilotów samolotów eVTOL do lotów w ZEA.
W sąsiednim Dubaju rywal Archera, Joby Aviation, jest liderem w zakresie ustanowienia zaawansowanej mobilności powietrznej. Posiada wyłączne prawa do prowadzenia tam usług latających taksówek przez 6 lat. Współpracuje z lokalnymi partnerami, aby przygotować się do operacyjnego uruchomienia.połączeń.