Wizz Air ogłosił dzisiaj 3 nowe trasy z Lotniska Chopina – do Pizy, Dortmundu i Bukaresztu-Băneasa. To kolejne nowości z Warszawy po ogłoszonej kilka tygodni temu Genui (13. samolot Wizz w Warszawie, 2024-10-16).
Loty do Pizy rozpoczną się 1 kwietnia 2025 i będą wykonywane we wtorki, czwartki i soboty. Połączenie do Bukaresztu-Băneasa zostanie zainaugurowane 9 czerwca i będzie obsługiwane codziennie. Natomiast rejsy do Dortmundu rozpoczną się 10 czerwca 2025 i będą realizowane we wtorki, środy, czwartki, soboty i niedziele.
Jednocześnie od połowy przyszłego roku w Warszawie stacjonować ma kolejny, już 14. A321neo węgierskich linii. Pozwoli to Wizz Air na zwiększenie tygodniowych częstotliwości na aż 15 połączeniach, do: Mediolanu-Bergamo (z 12 do 14), Barcelony (z 11 do 14), Kopenhagi (z 9 do 11), Malagi, Mediolanu-Malpensy, Paryża-Orly, Sztokholmu-Skavsta i Tel Awiwu (z 5 do 7), na Maltę i do Neapolu (z 3 do 7) oraz do Kiszyniowa (z 3 do 5), Katanii i Walencji (z 3 do 4) i Leeds i Olbii (z 2 do 3).
Piotr Trawka, odpowiedzialny za rozwój siatki połączeń Wizz Air stwierdził, że na razie węgierskie linie rozważają różne scenariusze rozwoju w Warszawie, ale na razie, mimo ograniczeń, Lotnisko Chopina wciąż jest dla nich priorytetem. W tym roku Wizz Air spodziewa się obsłużyć na Lotnisku Chopina aż 4,8 mln pasażerów, w przyszłym – ponad 5,5 mln podróżnych.
– Pomimo tych ograniczeń i różnych debat, jesteśmy w stanie się rozwijać. I to jest kolejny rok, kiedy rozwijamy się [w Warszawie] ponad 20% rok do roku. Łącznie w przyszłym roku będziemy latać z Warszawy na 59 trasach do 26 krajów. Pokryjemy całkiem ładnie Europę – powiedział Piotr Trawka.
– Jeśli faktycznie nie będziemy już tu mogli się rozwijać, będziemy rosnąć, na przykład na sąsiednich lotniskach. Na razie utrzymujemy jedną trasę z Radomia, czyli połączenie do Larnaki. Jesteśmy z niego zadowoleni, sprzedaje się zgodnie z oczekiwaniami – dodał.
Obecnie flota węgierskiego towarzystwa składa się z 225 samolotów rodziny A320, z czego ponad 60% to modele najnowszej generacji (neo). Wizz Air oferuje ponad 800 tras, ma 32 bazy we 16 krajach i spodziewa się w tym roku kalendarzowym przewieźć ponad 62 miliony pasażerów.
– Do 2030 flota ma składać się z 500 samolotów – będą to wyłącznie A321, w tym 47 A321 XLR. Dwa pierwsze samoloty tego modelu mają być eksploatowane na trasach Mediolan – Abu Zabi i Londyn –Dżudda. Do końca przyszłego roku ma ich być we flocie 7 – poinformował Piotr Trawka (7 nowych połączeń Wizz Air, 2024-11-15, 6 mln pasażerów w Gdańsku, 2024-11-28).