Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

13. samolot Wizz w Warszawie

Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 16 października 2024

Wczoraj, 15 października 2024, linie Wizz Air ogłosiły plany dalszego rozwoju swojej bazy na Lotnisku Chopina w Warszawie. Ekspansja ta wspiera strategię WIZZ 500 i ma na celu znaczne zwiększenie łączności między Polską, a innymi krajami zarówno w Europie, jak i poza nią.

 / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

W czerwcu 2025 w Warszawie pojawi się kolejny Airbus A321neo, dzięki czemu węgierski przewoźnik będzie dysponował w stolicy 13 samolotami tego typu. Umożliwi to uruchomienie nowej trasy do Genui we Włoszech. Loty będą wykonywane od 1 maja 2025, we wtorki, czwartki i soboty.

Jak poinformował podczas konferencji dyrektor generalny Wizz Air József Váradi: ta ekspansja zapewni dodatkowe 500 000 miejsc rocznie dla pasażerów podróżujących do i z Warszawy, co zagwarantuje wzrost przepustowości o ponad 17%. Dzisiejsze ogłoszenie podkreśla nasze zaangażowanie na rynku polskim, który jest kluczowy dla Wizz Air – podkreślił.

Jednocześnie zwiększona zostanie częstotliwość lotów na 10 istniejących trasach Wizz Air z Warszawy do Bergamo (z 12 do 14), Barcelona (z 11 do 14), Kopenhagi (z 9 do 11), Malagi (z 5 do 7), Mediolanu-Malpensy (z 5 do 7), Sztokholmu-Skavsta (z 5 do 7), Tel Awiw (z 5 do 7, po zakończeniu działań zbrojnych), Walencji (z 3 do 4), Leeds (z 2 do 3) i Olbii (z 2 do 3).

Przepustowość Lotniska Chopina jest ograniczona. Robimy wszystko, aby każdy pojawiający się wolny slot, zagarnąć dla nas. Warszawa to nasz priorytet. Przed pandemią przewoziliśmy z Warszawy 3 mln pasażerów. W tym roku przewidujemy wynik na poziomie 4,8 mln podróżnych z Lotniska Chopina. Mamy jasny cel w Polsce: z numeru dwa chcemy zostać liderem rynku – dodał Váradi.

Obecnie Wizz Air obsługuje siatkę 159 tras z 10 lotnisk w Polsce, łącząc pasażerów z ponad 76 miejscami docelowymi w 28 krajach. Przewoźnik ma 5 baz operacyjnych naszym w kraju: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu i Warszawie, gdzie zatrudnia ponad 1200 pracowników, pośrednio wspierając ponad 8500 lokalnych miejsc pracy w branżach pokrewnych. Prognoza zakłada przewiezienie na trasach do / z Polski 12 mln pasażerów w 2024.

Pytany o możliwość operowania z CPK prezes Wizz Air odparł, że to zbyt daleka przyszłość i poczeka na dalszy rozwój sytuacji, powtarzając, że Polska jest strategicznym rynkiem dla Wizz Air, a linie są zainteresowane wspieraniem rozwoju infrastruktury w całym kraju, więc jeśli pojawi się nowe lotnisko, wezmą je pod uwagę, ale dopiero za 5-10 lat.

Węgierskie linie nie zamierzają na razie operować z Modina. – Możemy rozważyć współpracę, ale w tym momencie, jeśli chodzi o Warszawę, naszym priorytetem jest chęć zbudowania naszej franczyzy poprzez Lotnisko Chopina – stwierdził József Váradi.

Prezes Wizz Air zdecydowanie wykluczył natomiast możliwość uruchomienia połączeń transatlantyckich. –  Nie planujemy tego robić. […] Uważamy, że powinniśmy lepiej wykorzystać przepustowość w stosunku do innych możliwości rynkowych niż Północny Atlantyk. To trudny rynek. Wiele linii lotniczych próbowało na nim i im się nie udało. […] Star Alliance, One wordd i SkyTeam skutecznie kontrolują cały ruch między Europą a USA, więc nie sądzę, żebyśmy byli częścią tej gry partnerskiej – podsumował Váradi.

Flota Wizz Air liczy 224 Airbusy A320 i A321, które stacjonują w 33 bazach w 16 krajach. W roku finansowym 2024, zakończonym 31 marca br., linie przewiozły 62 mln pasażerów (Nowe centrum szkoleniowe Wizz Air, 2024-10-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.