Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fińska, rozpoznawcza CASA C-295M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 maja 2010

Lockheed Martin kosztem ok. 100 mln USD stworzy na zamówienie Finlandii rozpoznawczo-obserwacyjną wersję samolotu transportowego CASA C-295M.

Jeden z dwóch wykorzystywanych obecnie przez fińskie wojska lotnicze samolotów transportowych CASA C-295M / Zdjęcie: Ilmavoimat

W 2006 Finowie zdecydowali się na zakup 2 hiszpańskich samolotów transportowych, z opcją na 5 kolejnych. 5 maja bieżącego roku ogłoszono, że Helsinki podpisały z EADS umowę o zakupie kolejnych C-295M, za 137,6 mln Euro, co może świadczyć o pełnym wykorzystaniu wcześniejszej opcji.

Dodatkowo 2 dni temu Lockheed Martin poinformował o uzyskaniu zamówienia na przebudowę samolotu (lub samolotów) na maszyny obserwacyjno-rozpoznawcze. Dotychczasowe informacje świadczą o tym, że zmodernizowana maszyna będzie wykorzystywana do śledzenia sytuacji na lądzie lub wodzie, dzięki radarowi pokładowemu i głowicy opto-elektronicznej.

Architektura systemu ma być jednak otwarta i przystosowana do ewentualnego rozszerzenia spektrum zadań. Wartość kontraktu wyceniono na ok. 100 mln USD. W prace będą zaangażowane Patria Oy, Rockwell Collins, DRS Technologies, Applied Signal Technology, AdamWorks i L3 Communications.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.