Linie Air Canada planują przenieść wszystkie swoje Boeingi 737-8 do swojej taniej spółki zależnej Air Canada Rouge, aby zastąpić starzejącą się flotę Airbusów. Przekazanie samolotów powinno zostać zakończone do 2028.
W tym samym roku narodowy przewoźnik Kanady planuje posiadać flotę składającą się z Airbusów A220, A321 i A330 oraz Boeingów 777 i 787. W tym celu rozważa zwiększenie zamówień na A220 i A321XLR, aby zastąpić użytkowane obecnie A319, A320 i A321.
Zamówienie na pięć kolejnych A220-300 (na zdjęciu) zostało anonsowane 20 grudnia 2024. Kontrakt stanowi uzupełnienie dwóch wcześniejszych umów: z 2016 na 45 A220-300 i z 2022 na 15. Łącznie z najnowszym zamówieniem, Air Canada mają otrzymać 65 A220-300.
Obecnie flota kanadyjskiego towarzystwa składa się z 34 A220-300, 4 A319, 18 A320, 19 A321, 20 A330-200, 41 B737-8, pary Boeingów 767-300ER, sześciu 767-300F, sześciu 777-200LR, ośmiu Dreamlinerów 787-8 i 31 787-9. Natomiast Rouge Air Canada mają 18 A319, 5 A320 i 15 A321.
Portfel zamówień obejmuje 26 A220-300 i 15 A321XLR oraz 18 Boeingów 787-10 ( Air Canada zamawiają Boeingi 787-10, 2023-09-26).