17 stycznia z hangaru Lufthansa Technik w Hamburgu wytoczono odrestaurowany samolot pasażerski Lockheed L-1649A Starliner MSN 1018. Docelowym miejscem jego prezentacji – od wiosny 2026 – ma być lotnisko we Frankfurcie. Zostanie tam przetransportowany drogą lądową i zmontowany po pomalowaniu w barwy Lufthansy, jako D-ALAN. Będzie eksponowany w ramach obchodów 100-lecia niemieckiego przewoźnika.
Restaurowany w Hamburgu Starliner został wyprodukowany w 1957. W czerwcu tego roku został przekazany TWA ze znakami rej. N7316C i nazwą własną Star of Tigris. Pasażerów woził do 1960, kiedy to został przebudowany na wersję cargo. Później eksploatowało go wielu operatorów. Od listopada 1983 był przechowywany w specjalnie zbudowanym hangarze na lotnisku Auburn-Lewiston w stanie Maine, po przylocie z lotniska Stewart.
8 grudnia 2007 Starlinera od jego właściciela, Maurice Roundy’ego, kupiła na aukcji fundacja Lufthansa Berlin-Stiftung, która planowała przywrócenie go do stanu lotnego. Pierwszy lot odrestaurowanego samolotu przewidywano na lata 2017–2018. Po zainwestowaniu 150 mln euro w projekt nazwany Super Star, Lufthansa ogłosiła w marcu 2018, że przenosi renowację Starlinera do Niemiec.
W lutym 2021 samolot został przewieziony z magazynu w porcie w Bremie na lotnisko Paderborn-Lippstadt. Stamtąd w październiku 2023 przetransportowano go ciężarówką do Hamburga. Starliner pozostaje własnością Lufthansa Berlin- Stiftung, której celem jest ochrona dziedzictwa niemieckich linii lotniczych. Restauracją samolotu zajęło się Lufthansa Technik.
Z 45 zbudowanych Starlinerów (jeden prototyp i 44 samoloty produkcyjne) przetrwały tylko cztery. Oryginalny D-ALAN (MSN 1040) jest eksponowany jako N974R w muzeum Fantasy of Flight w Polk City na Florydzie w USA.