Wczoraj, 29 stycznia 2025, ok. 20:48 czasu miejscowego samolot pasażerski Bombardier CRJ701ER PSA Airlines, zderzył się ze śmigłowcem Sikorsky UH-60 Black Hawk z 12th Aviation Battalion lotnictwa US Army podczas końcowego podejścia do lądowania na lotnisku w Waszyngtonie im. Ronalda Reagana w hrabstwie Arlington w stanie Wirginia.
Obydwa statki powietrzne rozbiły się w rzece Potomak po zderzeniu w powietrzu. Na pokładzie samolotu znajdowało się 60 pasażerów i 4 członków załogi, a na pokładzie śmigłowca – 3 lotników. Akcja ratownicza trwa.
Samolot to Bombardier CRJ-701ER (CL-600-2C10, nr ser. 10165), noszący znaki rejestracyjne N709PS, wyprodukowany w 2004, napędzany silnikami GE CF34-8C5. Wykonywał lot komercyjny z Wichita.
Śmigłowiec należał do jednostki US Army Military District of Washington (USAMDW) zajmującej się transportem wyższych oficerów wojsk lądowych USA i urzędników Departamentu Obrony. Wykonywał nocny lot szkoleniowy.
Według dostępnych danych pogoda w czasie katastrofy była dobra. Niebo było bezchmurne, widoczność wynosiła 16 km, wiatr północno-zachodni 26 km/h (w porywach do 40 km/h). Temperatura wynosiła 10°C.
Niepotwierdzone oficjalnie doniesienia mówią, że ok. 30 s przed zderzeniem kontroler ruchu lotniczego zapytał załogę śmigłowca, czy widzi CRJ-700, na co uzyskał odpowiedź twierdzącą. Załoga UH-60 poprosiła o zgodę na przelot z wizualną separacją od samolotu. Kontrolerzy wyrazili na to zgodę i kilka sekund przed zderzeniem nakazali śmigłowcowi wykonanie przelotu za samolotem. Na dostępnych nagraniach widać, jak przed zderzeniem śmigłowiec zbliża się do samolotu kursem kolizyjnym.