Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wyniki Airbusa za 2024 i prognoza na 2025

Przemysł lotniczy, Publikacje, 21 lutego 2025

Airbus ogłosił skonsolidowane wyniki finansowe za cały rok 2024 oraz prognozę na 2025. Guillaume Faury, dyrektor generalny Airbus. Wskazał, że koncern skoncentrował się na kluczowych priorytetach, w szczególności na zwiększeniu produkcji oraz transformacji działu wojskowego i kosmicznego.

/ Zdjęcie: Airbus

Zamówienia brutto na samoloty komercyjne wyniosły 878 (2023: 2 319 maszyn), przy czym zamówienia netto (po anulowaniach) to 826 odrzutowców (2023: 2 094). Portfel zamówionych i czekających na zbudowanie samolotów wyniósł na koniec grudnia ub. r. 8658.

Dział Airbus Helicopters zarejestrował zamówienia netto na 450 wiropłatów (2023: 393), ze wskaźnikiem book-to-bill powyżej 1 zarówno w płatowcach, jak i wartości, co podkreśla silny popyt na produkty tego działu. Odnotowano również duże zamówienia na usługi śmigłowcowe.

Wartość zamówień Airbus Defence and Space wzrosła do rekordowych 16,7 mld EUR (2023: 15,7 mld EUR), co odpowiada wskaźnikowi book-to-bill na poziomie około 1,4. Zamówienia w IV kw. 2024 objęły 25 dodatkowych samolotów Eurofighter dla Hiszpanii.

Wartość skonsolidowanych zamówień spadła do 103,5 mld EUR (w 2023: 186,5 mld EUR), a wartość skonsolidowanego portfela zamówień na koniec 2024 wyniosła 629 mld EUR (na koniec 2023 r.: 554 mld EUR). Wzrost wartości skonsolidowanego portfela zamówień odzwierciedla głównie ogólnokorporacyjny wskaźnik book-to-bill na poziomie powyżej 1 oraz umocnienie dolara amerykańskiego.

Skonsolidowane przychody koncernu wzrosły o 6% rok do roku, do poziomu 69,2 mld EUR (2023: 65,4 mld EUR). Zysk operacyjny skorygowany wyniósł 5,4 mld EUR.

Airbus dostarczył łącznie 766 samolotów cywilnych (2023: 735 samolotów), w tym 75 A220, 602 z rodziny A320, 32 A330 i 57 A350.

Jako podstawę do działalności w 2025 kierownictwo koncernu przyjmuje, że nie wystąpią dodatkowe zakłócenia w światowej gospodarce, ruchu lotniczym, łańcuchu dostaw, wewnętrznych działaniach spółki i jej zdolnościach w dostarczaniu produktów i usług. Wytyczne nie odnoszą się do ewentualnych fuzji i przejęć i nie uwzględniają wpływu potencjalnych nowych taryf celnych na działalność spółki.

Wytyczne na 2025 obejmują wpływ przejęcia niektórych pakietów prac wykonywanych przez Spirit AeroSystems na skorygowany EBIT i wolne przepływy pieniężne przed finansowaniem klientów, w oparciu o wstępne szacunki i założenie zamknięcia na dzień 1 lipca 2025. Na podstawie powyższych założeń Airbus zamierza w tym roku dostarczyć klientom około 820 dostaw samolotów cywilnych i wypracować skorygowany zysk EBIT w wysokości około 7 mld EUR (Zamówienia i dostawy Airbusa w styczniu, 2025-02-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.