Airbus ogłosił skonsolidowane wyniki finansowe za cały rok 2024 oraz prognozę na 2025. Guillaume Faury, dyrektor generalny Airbus. Wskazał, że koncern skoncentrował się na kluczowych priorytetach, w szczególności na zwiększeniu produkcji oraz transformacji działu wojskowego i kosmicznego.
Zamówienia brutto na samoloty komercyjne wyniosły 878 (2023: 2 319 maszyn), przy czym zamówienia netto (po anulowaniach) to 826 odrzutowców (2023: 2 094). Portfel zamówionych i czekających na zbudowanie samolotów wyniósł na koniec grudnia ub. r. 8658.
Dział Airbus Helicopters zarejestrował zamówienia netto na 450 wiropłatów (2023: 393), ze wskaźnikiem book-to-bill powyżej 1 zarówno w płatowcach, jak i wartości, co podkreśla silny popyt na produkty tego działu. Odnotowano również duże zamówienia na usługi śmigłowcowe.
Wartość zamówień Airbus Defence and Space wzrosła do rekordowych 16,7 mld EUR (2023: 15,7 mld EUR), co odpowiada wskaźnikowi book-to-bill na poziomie około 1,4. Zamówienia w IV kw. 2024 objęły 25 dodatkowych samolotów Eurofighter dla Hiszpanii.
Wartość skonsolidowanych zamówień spadła do 103,5 mld EUR (w 2023: 186,5 mld EUR), a wartość skonsolidowanego portfela zamówień na koniec 2024 wyniosła 629 mld EUR (na koniec 2023 r.: 554 mld EUR). Wzrost wartości skonsolidowanego portfela zamówień odzwierciedla głównie ogólnokorporacyjny wskaźnik book-to-bill na poziomie powyżej 1 oraz umocnienie dolara amerykańskiego.
Skonsolidowane przychody koncernu wzrosły o 6% rok do roku, do poziomu 69,2 mld EUR (2023: 65,4 mld EUR). Zysk operacyjny skorygowany wyniósł 5,4 mld EUR.
Airbus dostarczył łącznie 766 samolotów cywilnych (2023: 735 samolotów), w tym 75 A220, 602 z rodziny A320, 32 A330 i 57 A350.
Jako podstawę do działalności w 2025 kierownictwo koncernu przyjmuje, że nie wystąpią dodatkowe zakłócenia w światowej gospodarce, ruchu lotniczym, łańcuchu dostaw, wewnętrznych działaniach spółki i jej zdolnościach w dostarczaniu produktów i usług. Wytyczne nie odnoszą się do ewentualnych fuzji i przejęć i nie uwzględniają wpływu potencjalnych nowych taryf celnych na działalność spółki.
Wytyczne na 2025 obejmują wpływ przejęcia niektórych pakietów prac wykonywanych przez Spirit AeroSystems na skorygowany EBIT i wolne przepływy pieniężne przed finansowaniem klientów, w oparciu o wstępne szacunki i założenie zamknięcia na dzień 1 lipca 2025. Na podstawie powyższych założeń Airbus zamierza w tym roku dostarczyć klientom około 820 dostaw samolotów cywilnych i wypracować skorygowany zysk EBIT w wysokości około 7 mld EUR (Zamówienia i dostawy Airbusa w styczniu, 2025-02-08).