Türk Kara Kuvvetleri (tureckie wojska lądowe) zamówiły pierwszą partię kołowych transporterów opancerzonych rodziny Pars Alpha. Kontrakt z przedsiębiorstwem FNSS zawarto w ramach postępowania przetargowego i po testach polowych transporterów zrealizowanych przez turecki resort obrony i Prezydencję Przemysłu Obronnego (SSB, Savunma Sanayii Başkanı).
Wstępne zamówienie Ankary opiewa na 25 transporterów Pars Alpha, które trafią do wojsk zmechanizowanych. Jednak docelowe potrzeby Türk Kara Kuvvetleri mają sięgać ponad 2000 pojazdów. Ich skala wskazuje, że Pars Alpha zostanie najprawdopodobniej następcą ponad 2800 gąsienicowych transporterów M113 używanych przez Turcję. Kolejne kontrakty na te pojazdy mają być podpisywane z biegiem czasu.
Nowe wozy będą dostarczane w kilku odmianach o trakcji 8x8 i 6x6. W tej pierwszej wersji do wojska trafią pojazdy dla drużyn przeciwpancernych i wozy ewakuacji technicznej. W przypadku konfiguracji 6x6 jako pierwsze dostarczone będą wozy dowodzenia.
Pars Alpha w odmianie 8x8 ma dopuszczalną masę całkowitą ok. 33 tys. kg. Napędzany jest przez silnik wysokoprężny o mocy 711 KM współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Pojazd w wersji kołowego bwp może przewozić do 12 żołnierzy (w tym 3-osobową załogę i 9 żołnierzy desantu). Ochrona balistyczna i przeciwminowa spełnia wymogi STANAG 4569, lecz jej poziom nie jest jawny.
Pars Alpha może być uzbrojony w różne systemy bojowe. FNSS proponuje m.in. wersję kbwp z wieżą Teber-II 30/40 w wersji załogowej i bezzałogowej. Przedsiębiorstwo ma w ofercie również odmianę moździerza samobieżnego (kal. 120 mm), wozu wsparcia ogniowego (z armatą kal. 90 mm, 105 mm lub 120 mm), czy przeciwlotniczego (rakietowego lub artyleryjskiego, FNSS ujawnia wieżę TEBER-II 30/40 TMT, 2025-02-17, Testy PARS IV 6x6 dla wojsk specjalnych, 2021-06-28).