Aselsan ogłosił wyniki finansowe za 2024. Turecki koncern osiągnął sprzedaż w wysokości 120 mld TL (3,3 mld USD) – realnie (z uwzględnieniem inflacji) o 13% więcej niż rok wcześniej. Zwiększył się także przyrost wyniku EBITDA – z 22% w 2023 do 25% w 2024, a także wzrost zysku netto – z 10% do 13%.
Znacząco wzrósł także eksport Aselsana. W 2024 jego wartość wyniosła równowartość 508 mln USD. Stanowi to wzrost o 67% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Aselsan zawarł w 2024 nowe kontrakty o wartości 6,5 mld USD (wzrost o 32%). Zwiększył w ten sposób wartość bieżących zamówień do 14 mld USD (wzrost o 28%). Wartość nowo podpisanych kontraktów eksportowych wzrosła o 70%, do 1,017 mld USD. Aselsan kontynuował przy tym strategię dywersyfikacji klientów. W porównaniu do 2020 liczba odbiorców krajowych, z którymi podpisano umowy, wzrosła z 180 do 394. Liczba klientów zagranicznych wzrosła zaś z 47 do 76.
Turecki koncern dostarcza głównie systemy obrony powietrznej, radary, systemy walki elektronicznej, awionikę, układy elektrooptyczne, systemy morskie i wojskowe systemy łączności. W 2024 Aselsan uruchomił program aselsaneXt. Obejmuje on realizację 5 głównych projektów transformacyjnych, skupiających się na ludziach, procesach, technologii, produkcji i rozwoju biznesu. Efekty tego programu pod względem wzrostu produktywności stały się widoczne już w pierwszym roku. W 2024 sprzedaż koncernu na jednego pracownika wzrosła o 9%. W tym samym roku Aselsan wprowadził do oferty 29 nowych produktów.
Aselsan uczestniczy w programie wykorzystywania komponentów produkowanych w Turcji. Przynosi on nie tylko uniezależnienie od dostaw zagranicznych, co ma wielkie znaczenie polityczne. Ważna jest też strona ekonomiczna. Produkty tureckie są średnio 22% tańsze od ich zagranicznych odpowiedników.