Flota Aeroklubu Krakowskiego powiększyła się o jednomiejscowy kompozytowy szybowiec klasy Klub Grob G102 Astir CS Jeans. Ma być on używany przede wszystkim przez uczniów-pilotów do nauki lotów termicznych i pierwszych przelotów oraz rywalizacji w zawodach.
Kupiony razem ze specjalną przyczepą szybowiec został zbudowany w 1979 i był eksploatowany w Wielkiej Brytanii. Do Polski został sprowadzony w 2012 i otrzymał znaki rejestracyjne SP-3869.
Po remoncie generalnym w serwisie szybowcowym WIRKK, obejmującym między innymi wymianę powłoki lakierniczej, był używany przez swoich pierwszych polskich właścicieli – Marka Długosza i Wojciecha Kubiaka z Aeroklubu Krakowskiego – którzy po kilku latach sprzedali go innym członkom tego aeroklubu – Aleksandrowi Demianowskiemu, Grzegorzowi Kurtyce, Radosławowi Rydlowi i Bartłomiejowi Szczudle.
W ciągu kilkunastu lat użytkowania w Polsce szybowiec ten pozwolił ich właścicielom na rozwijanie swoich umiejętności, które udokumentowane zostały zdobyciem diamentów za przeloty 300 km i przewyższenia 5000 m.
Na początku 2025 został kupiony przez Aeroklub Krakowski, który będzie go eksploatował z dotychczasowymi znakami rejestracyjnymi.
Także w tym roku Aeroklub Krakowski planuje zakup dodatkowego szybowca Puchacz w celu zastąpienia wysłużonych Bocianów i sprawniejszej realizacji szkoleń.