Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Robinson ujawnia R88

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 10 marca 2025

Wczoraj, 9 marca 2025, w przededniu targów Verticon (dawnej Heli-Expo), które w tym roku odbędą się w Dallas w Teksasie, Robinson Helicopter Company ujawniła swój nowy śmigłowiec, pierwszy od prawie 15 lat – R88.

Jak podaje producent, bogato wyposażona wersja standardowa R88 ma kosztować 3,3 mln USD. Śmigłowce można kupować od 11 marca br., w trakcie Verticon / Ilustracja: Robinson Helicopter Company

Wiropłat ma być przeznaczony do różnych misji, w tym do gaszenia pożarów z powietrza, transportu medycznego, prac wysokościowych i transportu pasażerów i innych.

Jako napęd wybrano silnik Safran Helicopter Engines Arriel 2W o mocy 1000 KM, z pakietem Serenity, obejmującym usługi takie jak zapewnienie pomocy w przypadku nieplanowanych wybudowań zespołu lub podzespołu w przypadku potwierdzonej lub podejrzewanej awarii przez 5 lat lub 2000 h lotu (cokolwiek nastąpi jako pierwsze), monitorowanie stanu płatowca i zaawansowane usługi cyfrowe.

R88 to największy i śmigłowiec skonstruowany przez Robinson Helicopter, z 8 miejscami w kabinie i 2 miejscami w kabinie załogi. Jego ładowność to 816 kg przy zatankowaniu zbiorników do pełna. Maksymalna masa ładunku wynosić ma 1270 kg. Kabina ma objętość 7,8 m3.

R88 ma zasięg obliczeniowy ok. 650 km i długotrwałość lotu ponad 3,5 h.

Kabina ma płaską podłogę, co pozwala na zabudowanie wielu różnych konfiguracji wyposażenia, a tylne drzwi mają ułatwić załadunek noszy.

Śmigłowiec ma być dostępny ze standardowymi płozami lub opcjonalnymi wysokimi płozami, które zwiększają prześwit i umożliwiają przenoszenie zbiornika z wodą. Opcjonalne wyposażenie obejmuje hak ładunkowy o udźwigu 1360 kg, kosz użytkowy, nożyce do przecinania drutów i pływaki awaryjne.

R88 jest wyposażony w zestaw awioniki Garmin, w tym wyświetlacze G500H TXi i panele nawigacyjne GTN ze sterowaniem dotykowym, system ostrzegania załogi i 4-osiowego autopilota z funkcjami takimi jak tryb wyrównania, wspomaganie zawisu, wskazywanie ograniczeń i ochrona przed zbyt małą / dużą prędkością. Wiropłat będzie certyfikowany do opcjonalnych lotów IFR z jednym pilotem.

Śmigłowiec ma zdwojoną instalację hydrauliczną sterowania lotem w kanale pochylenia i przechylenia oraz odporne na uderzenia przednie szyby wiatrochronu certyfikowane zgodnie z wymaganiami przepisów Part 29 dla śmigłowców transportowych. Dodatkowo bezpieczeństwo zwiększają nowe oświetlenie zewnętrzne LED, w tym światła do lądowania i kołowania, oświetlenie śmigła sterującego, oświetlenie kabiny i drzwi.

W odróżnieniu od poprzednich konstrukcji R88 jest wyposażony w podwójne sterownice, które mogą być wybudowane, w zależności od potrzeb, dzięki czemu pilot-dowódca będzie mógł zajmować lewy lub prawy fotel.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.