Kaijō Jieitai (Japońskie Morskie Siły Samoobrony) oficjalnie przyjęły do służby JS Raigei (516). To czwarty konwencjonalny okręt podwodny typu Taigei. Wydarzenie miało miejsce w stoczni Kobe Works należącej do Kawasaki Heavy Industries.
Podobnie jak w przypadku innych okrętów tego typu, jego nazwa zawiera słowo wieloryb (Gei), oznaczając grzmot wieloryba. Według Japończyków stanowi to symbol władzy. Okręt jest przeznaczony dla 1. Dywizjonu Podwodnego z 1. Flotylli podwodnej. Będzie stacjonował w Kure w prefekturze Hiroszima.
Do tej pory Tokio zamówiło dla Kaijō Jieitai osiem okrętów podwodnych typu Taigei. Są one budowane przez przedsiębiorstwa stoczniowe Kawasaki Heavy Industries i Mitsubishi Heavy Industries. Pierwszy z nich – JS Taigei (513) – wszedł do służby w marcu 2022.
Jednostki tego typu mają 84 m długości, ponad 9 m szerokości i ok. 3000 t wyporności nawodnej. Ich załogę stanowi 70 oficerów i marynarzy. W przeciwieństwie do poprzedniego typu Soryu nie mają napędu niezależnego od powietrza opartego o silniki Stirlinga. Zamiast tego zastosowano nowoczesne, wydajniejsze akumulatory litowo-jonowe współpracujące z dwoma nowymi silnikami wysokoprężnymi Kawasaki 12V 25/31 (Trzeci OP typu Taigei, 2024-03-18).