Założyciel i dyrektor generalny kanadyjskiej spółki Roshel Roman Szymonow poinformował, że jego przedsiębiorstwo dostarczyło klientom 1700 pojazdów opancerzonych Senator 4x4. Zdecydowana większość z nich (ponad 90%) została zakupiona przez rządy różnych państw – głównie na rzecz Ukrainy.
Produkcja Senatorów została uruchomiona w 2018, jednak do jej przyspieszenia doszło dopiero po wybuchu pełnoskalowej wojny na Ukrainie. W grudniu 2023 miano dostarczyć 1000. pojazd a 1400. przekazano odbiorcy we wrześniu 2024.
Senatory są produkowane w zakładzie Roshel w Ontario. Znajduje w nim zatrudnienie ok. 500 osób, którzy w dużej części tak jak właściciel są imigrantami z Ukrainy. Według dostępnych informacji zaletą tego pojazdu jest niska cena na poziomie ok. 600 tys. USD. Montaż każdego pojazdu ma zajmować ok. 2 tygodni. Moce produkcyjne zakładu w Ontario są szacowane na 120 pojazdów miesięcznie.
Pojazdy są oparte o zmodyfikowane podwozie Forda F550. Ważą ok. 8000 kg i są napędzane silnikiem wysokoprężnym o mocy 330-400 KM. Lekkie opancerzenie zapewnia ochronę balistyczną na poziomie 2. lub 3. wg STANAG 4569. Opcjonalnie możliwy jest też montaż ochrony przeciwminowej. Senatory występują w różnych wersjach, w tym transportera piechoty mogącego przewozić 10 żołnierzy, czy też odmianie ewakuacji medycznej.
Pojazd zbiera pozytywne opinie użytkowników. Pojawiały się jednak również głosy na temat ograniczonej użyteczności Senatorów w warunkach frontowych na Ukrainie. Zdarzały się incydenty poważnego uszkodzenia podwozia podczas jazdy drogami gruntowymi i pękania płyt pancernych po ich przebiciu z racji ich niskiej jakości (Medyczny wariant Senatora 4x4, 2024-12-07, Premiera przeciwminowego Senatora, 2023-06-01).