Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Mobilna stacja medyczna dla pasażerów

Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 14 marca 2025

Linie Emirates rozpoczęły współpracę z Parsys Telemedicine, aby wprowadzić na pokłady samolotów sprzęt nowej generacji, dzięki któremu pasażerowie uzyskają szybką i wysokiej jakości opiekę medyczną.

Linie Emirates zainwestowały ponad 2,4 mln USD na opracowanie wspólnie z Parsys nowego urządzenia, które zostanie wprowadzone na pokład 300 samolotów w ciągu najbliższych kilku lat / Zdjęcie: Emirates

Sprzęt składa się z przenośnej stacji telemedycznej przeznaczonej dla personelu pokładowego. Pozwala ona zbierać dane i odczytać parametry życiowe pacjenta, które następnie są przekazywane do zespołu naziemnego wsparcia medycznego Emirates. Zestaw składa się z kilku urządzeń medycznych, takich jak pulsoksymetr, termometr, ciśnieniomierz, glukometr i elektrokardiograf. Wyniki parametrów życiowych pacjentów lub odczyty z urządzenia Medcapture transmitowane są automatycznie za pomocą Bluetootha. Dzięki temu personel pokładowy nie musi już sporządzać notatek i przemieszczać się po kabinie, by przekazywać sobie informacje.

Urządzenie Medcapture to tablet wykorzystujący do działania nową aplikację dostosowaną do kompleksowych procedur medycznych Emirates. Pozwala personelowi pokładowemu połączyć się z lekarzami przebywającymi na ziemi, dzięki czemu specjaliści mogą ocenić stan medyczny potrzebujących pasażerów. W niektórych przypadkach lekarze na podstawie przesłanych obrazów urazu są w stanie określić występujące u pacjenta nieprawidłowości.

Zestawy Emirates i Parsys są już zainstalowane w wielu samolotach, a dzięki nim możliwe było przeprowadzenie kilku udanych akcji medycznych.

 Umiejętność udzielenia wsparcia medycznego przez personel pokładowy to element, który jest priorytetem dla linii Emirates. Nowi pracownicy przechodzą 8-tygodniowe intensywne szkolenie ab-initio, by móc dołączyć do grona wykwalifikowanej załogi. W tym czasie muszą ukończyć wiele kursów, począwszy od tych dotyczących bezpieczeństwa, BHP, aż po obsługę gości i niezwykle ważne szkolenie z zakresu reagowania medycznego. Dzięki połączeniu nauki praktycznej odbywanej stacjonarnie, zajęć teoretycznych i nauki online nowo zatrudnieni zyskują bezcenne umiejętności ratowania życia. Pracownicy zapoznają się również podczas zajęć praktycznych i e-learningu z nowym zestawem Parsys.

Wiedza i umiejętności personelu pokładowego są sprawdzane każdego roku podczas szkolenia okresowego. Załoga musi ukończyć również 1,5-h kurs online oraz 2-h sesję praktyczną z zakresu resuscytacji krążeniowo-oddechowej, defibrylacji za pomocą AED, postępowania w przypadku poważnych krwotoków i alergii.

Personel pokładowy Emirates rozwija również swoje umiejętności postępowania w trudnych sytuacjach. Zdobywa wiedzę o konieczności uzyskania zgody na pomoc klientom, wsparciu emocjonalnym chorych i ich rodzin, panowaniu nad stresem, przekazywaniu informacji poszkodowanemu i towarzyszeniu mu na każdym etapie. Ponadto uczą się sztuki przekazywania trudnych wiadomości. Po każdym incydencie członkowie załogi pokładowej są otoczeni opieką psychologiczną zapewnianą w ramach programu pomocy pracowniczej Emirates (Trzy nowe kierunki Emirates, 2025-03-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.