Francuska DGA (Direction générale de l’armement, Generalna Dyrekcja Uzbrojenia) ogłosiła przetarg na dostawę do 150 ciężkich pojazdów ratowniczych (ELD, Engins Lourds de Dépannage) przeznaczonych do ewakuacji pojazdów taktycznych na potrzeby L’armée de Terre (wojsk lądowych). ELD ma być wyposażony w opancerzoną kabinę i dźwig, aby móc odzyskiwać w razie potrzeby wszystkie pojazdy kołowe programu SCORPION (Griffon, Serval, Jaguar). Pojazd ma zapewnić załodze ochronę przed zagrożeniami na polu bitwy.
DGA zamierza podpisać 5-letnią umowę ramową na dostawy ELD. Celem jest uzyskanie 5 pojazdów w ciągu maksymalnie 18 miesięcy od chwili ogłoszenia przetargu. Kolejnych 15 powinno zostać dostarczonych po 2 latach. Potencjalna wartość kontraktu nie została określona.
Z warunków przetargu wynika, że DGA poszukuje sprawdzonego systemu. Potencjalni kandydaci będą musieli bowiem oferować ciężkie opancerzone pojazdy ewakuacyjne, które już produkują i dostarczają klientom w ciągu ostatnich 5 lat. Tak jest w przypadku Soframe, która w 2022 przekazała armii belgijskiej pierwsze pojazdy ratownicze CRV (Combat Recovery Vehicle) Taurus i PRV (Protected Recovery Vehicle). Oferty złożą również zapewne inni producenci, np. Scania, Iveco i Tatra.
Obecnie L’armée de Terre w zakresie rozwiązywania problemów i/lub odzyskiwania pojazdów opancerzonych w terenie opierają się głównie na pojazdach Renault Kerax 420 i ciężkim wielozadaniowym wozie ratowniczym (PPLD), dostarczanymi przez Iveco i Soframe. Wprowadzono go do służby w 2014. PPLD jest wyposażony w 12-tonowy dźwig oraz 18-tonową wciągarkę główną. Pojazd jest uzbrojony w karabin maszynowy MAG 58 kal. 7,62 mm.