Podczas konferencji w Tuluzie Airbus zaprezentował zmodyfikowany projekt 100-miejscowego samolotu pasażerskiego zasilanego wodorem. Ma on być napędzany 4 silnikami zamiast 6 planowanych w projekcie z grudnia 2020 (Nowe projekty samolotów Airbusa, 2020-09-21). Samolot jest rozwijany w ramach programu ZeroE.
Jeszcze niedawno Airbus planował wprowadzenie na rynek samolotu pasażerskiego z napędem wodorowo-elektrycznym w 2035. Teraz przewiduje, że nastąpi to dopiero pod koniec lat 2030. Koncern potrzebuje bowiem więcej czasu, aby zmaksymalizować potencjał nowej technologii. Problemem jest też mała dostępność i cena paliwa wodorowego.
Zespół projektowy Airbusa dąży do osiągnięcia celu, jakim jest gotowość do przetestowania kompletnego układu napędowego wodorowego, w tym silników, a także technologii magazynowania i dystrybucji, do 2027. Dopiero po udanych testach będzie możliwe zaprojektowanie demonstratora docelowego samolotu.