Podczas konferencji AFFE 2025 w Bordeaux, francuskie przedsiębiorstwo Positive Aviation ogłosiło, że 25 marca 2025 podpisało memorandum o porozumieniu z amerykańskim towarzystwem Bridger Aerospace dotyczące nabycia 10 samolotów FF72 z opcjami na 10 kolejnych. Dostawy mają rozpocząć się w 2029, a FF72 mają uzupełnić obecną flotę 6 CL-415.
Umowa obejmuje również partnerstwo, w ramach którego Bridger uzyska wyłączne prawa do sprzedaży, marketingu, modyfikacji, szkolenia i certyfikacji FF72 w krajach Ameryki Północnej.
FF72 ma być wersją samolotu komunikacji regionalnej ATR 72 przeznaczoną do gaszenia pożarów. Woda będzie czerpana do pływaków podczas niskiego przelotu nad akwenem z prędkością 180 km/h (analogiczne rozwiązanie zastosowano w kanadyjskim CL-415).
Według Positive Aviation FF72 będzie miał pojemność zbiorników wynoszącą 8000 l, czyli o 1860 l więcej niż CL-415. Maksymalna masa po zaczerpnięciu wody wynosić ma 23 000 kg. Samolot ma rozwijać prędkość 480 km na wysokości 5500 m