Podczas rozpoczętych wczoraj, 9 kwietnia 2025, targów lotnictwa lekkiego Aero w niemieckim Friedrichshafen francuskie przedsiębiorstwo Aura Aero zaprezentowało swój najnowszy samolot - dwumiejscowy Integral R. Pierwszym odbiorcą jest francuski aeroklub Dijon Voltige.
Jego struktura wykonana jest z drewna i kompozytu zbrojonego włóknami węglowymi. Samolot ma rozpiętość 8,78 m i długość – 7,26 m. Napęd stanowi silnik Lycoming AEIO-390/A3B6, o mocy 210 KM, poruszający dwułopatowe śmigło stało obrotowe MTV-15-B-C/C193-25. Według szefów Aura Aero Integral R jest najbezpieczniejszym samolotem w swojej klasie, dzięki zabudowanemu spadochronowi ratunkowemu.
Maksymalna masa do startu wynosi 1005 kg. Pojemność zbiorników paliwa to 159 l. Integral R rozwija prędkość przelotową 278 km/h, a prędkość przeciągnięcia to 111 km/h. Maksymalne współczynniki przeciążenia konstrukcji to n=±7,5.
Samolot uzyskał Certyfikat Typu EASA wg przepisów CS23 w grudniu 2024, niemal 4,5 roku po oblocie. Obecnie w zakładach we Francazal trwa produkcja seryjna Integral R. Docelowo budowanych ma być 15 samolotów rocznie.
W drugiej połowie br. ma być dostępny interfejs dla użytkowników, umożliwiający im dostęp do danych dotyczących lotu, w tym zachowania instruktora i ucznia-pilota, a także informujący o przewidywanych czynnościach obsługi technicznej.