Airbus wybrał VAS Aero Services do demontażu na części trzech samolotów A380. Dwa z nich (D-AIME i D-AIMF) były wcześniej eksploatowane przez Lufthansę, a jeden (9M-MNC) przez Malaysia Airlines. Zostały wycofane z eksploatacji w 2020. VAS zajmie się demontażem samolotów we współpracy z Tarmac Aerosave z siedzibą w Tarbes we Francji.
Pozyskane przez VAS, nadające się do użytku, części będą oferowane użytkownikom i serwisantom A380. Dotyczy to także silników, które zostaną udostępnione do leasingu. Niektóre z pozyskanych części mogą zostać wykorzystane do produkcji podzespołów zamiennych, na które jest szczególne zapotrzebowanie.
A380 nie jest już produkowany, ale kilka linii lotniczych – po okresie kryzysu związanego z restrykcjami covidowymi – nadal go używa. Rośnie więc zapotrzebowanie na części zamienne do nich. Niektóre dostarcza Airbus, ale wiele opłaca się pozyskiwać z samolotów wycofanych z eksploatacji.