Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Test silnika Trent XWB

Lotnictwo cywilne, 21 czerwca 2010

17 czerwca odbyło się pierwsze, testowe uruchomienie silnika Rolls-Royce Trent XWB. Jednostki te będą napędzały samoloty Airbus A350.

</span>Trent XWB przed pierwszym uruchomieniem / Zdjęcie: Rolls-Royce

Trent XWB wykorzystuje część rozwiązań silników Trent 1000, które przeznaczono dla Boeingów B787. Ostateczne porozumienie w sprawie dostaw nowych jednostek napędowych podpisano we wrześniu 2007, precyzując, że Airbus chce otrzymać 3 modele, różniące się ciągiem, przewidziane dla tyluż odmian A350.

Obecnie testowany silnik otrzymał oznaczenie XWB-83 i ma osiągnąć ciąg 370 kN. Powinien być montowany na seryjnych samolotach A350-900, które mają rozpocząć loty rejsowe w 2013. Rok później powinny dotrzeć do odbiorców samoloty modelu 800, napędzane silnikami XWB-74 (o ciągu 330 kN), a w 2015 para A350-1000/Trent XWB-92 (410 kN).

Przedstawiciele Rolls-Royce`a zapowiadają, że program prób nowego silnika będzie bardzo intensywny. 7 silników prototypowych ma być gotowych do początku przyszłego roku. Także w 2011 powinny odbyć się próbne loty, przy użyciu testowego A380. Pierwszy lot na prototypie A350 powinien odbyć się rok później.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.