Hartzell Propeller otrzymało uzupełniający certyfikat typu (STC) dla swojego 3-łopatowego śmigła z łopatami z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym Pathfinder, przeznaczonego dla samolotów Aviat Husky. Jest ono dostępne jako ulepszenie dla używanych samolotów, a także jako opcja dla nowych samolotów produkowanych przez Aviat.
Mające średnicę 2,03 m i masę 21 kg Pathfinder może zastąpić istniejące 2-łopatowe śmigła kompozytowe, aluminiowe i drewniane w samolotach Aviat Husky A-1, A-1A, A-1B, A-1C-180 i A-1C-200. Jest dopuszczone do użytku z silnikami tłokowymi Lycoming O-360-C1G (o mocy 180 KM) i IO-360-A1D6 (o mocy 200 KM).
Jak podaje producent próby w locie wykazały znaczną poprawę osiągów samolotu Husky wyposażonego w śmigło Pathfinder. W porównaniu ze śmigłem dwułopatowym Hartzell skrócono rozbieg o 15% i zwiększono prędkość wznoszenia o 20%. Ponadto spełnia śmigło Pathfinder limity poziomu emitowanego hałasu niezależnie od prędkości obrotowej i zapewnia lepsze osiągi przelotowe.
Śmigło Pathfinder oferuje bardziej płynną pracę na biegu jałowym, przy pełnej mocy silnika (2700 obr./min) i jest dopuszczone do użytku przy wszystkich masach maksymalnych samolotów. Jego okres międzyprzeglądowy to 2400 godzin lub 6 lat (cokolwiek nastąpi jako pierwsze).